Polis polis potatisgris

Här i lugna hålan Seskis var det allt annat än lugnt i helg! Polisbilarna körde som galningar fram o tillbaks. Jag och morsan o M var tvungen att leka FBI agenter,så klart.Vi tillbringade väl 2 timmar ute...låtsades röka. *s* 
Eftersom den StoraSonen inte var hemma (och inte hade mobilen påslagen)hann jag givetvis bli helhispig.Herregud,man visste inte vad det var för galningar ute i farten,vem snutarna eg jagade..nån rymling,vanlig galning eller någon testosteronfylld yngling.... eller ,det värsta av alla alternativ: min son ???
Drog en lättnadens suck när han väl hittade hem,vid 4 snåret.
-Åh vad bra att du är hemma älskling. *för att snabbt byta tonläge till något strängare* -Har du gjort nåt dumt?Är du säker?
Sonen skrattade och sa att han inte gjort nåt dumt och att han också sett polisbilarna.Tydligen sökte de någon biltjuv.
Enligt byaryktet hade bilen hittats nästa morgon vid träsket... IIikkkk! Alltså kan den onda biltjuven ha smygit omkring huset! Vid bor ju vid träsket. *helpivä*
Iof så såg nog morsan rejält skräckinjagande ut: Morgonrock och illgröna foppatofflor. =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Men om biltjuven skulle ha närmat sig erat hus skulle du ha sagt det du lärt mig, du vet! ;) Det jag inte fick säga att det var du som lärde mig :P haha

2006-08-28 @ 19:16:32
Postat av: eira

Säg säg!! Vad har FIa lärt dig o säga????

2006-08-29 @ 08:39:15
Postat av: MorsanBaloo

Hehe ja då hade han nog sprungit! Nej nej Eira,här upprepas inga *ehum* kraftfulla finska ord. ;)

2006-08-29 @ 11:03:55
Postat av: eira

Vi kan väl ta dom orden över en kopp kaffe nån dag?

2006-08-29 @ 16:40:48
Postat av: xi0on sonen

Hahaha.. Noce som fan

2006-08-31 @ 07:04:33
URL: http://morsanbaloo.blogg.se
Postat av: xi0on sonen

nice*

2006-08-31 @ 07:04:42
URL: http://morsanbaloo.blogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Eira: Jepp,det kan vi.
Jesse: Inte svära *ger en ond blick*

2006-08-31 @ 09:29:15
URL: http://morsanbaloo.blogg.se
Postat av: iZac

Vägspärr och spikmatta vid V Nikkala, troligen ingen biltjuv men ganska säkert något annat skumt med bilen som jagades...

2006-09-01 @ 20:04:09
URL: http://seskaro.nu/blog
Postat av: MorsanBaloo

Ja något väldigt skumt ef det var så många poliser här.Det som retar gallfeber på mig är att det inte stått ett ord om detta i tidningarna.Varför?

2006-09-01 @ 23:36:08
URL: http://morsanbaloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0