Remontti reiska (eller vad är det man brukar säga)

Idag har vi börjat repa Lillis rum. Stark-Anders var här och rev ner lite väggar och panel. På två timmar hade han demolerat allt i sin väg. =)
Jag har målat i källaren och sen burit lite lister och började riva bort den gamla mattan från Lillis rum, men fyyy så tungt det var. Fattade inte att sätta på mig ett par hanskar så nu kliar det utav bara fan i armarna/händerna. Har tvättat dem men det hjälper inte, fick en massa kliprickar också. =(

Fick just ett sms från Leppisborna och de kommer över på en kaffe, lite hårklippning och ssurr. =)
Hoppas att mina händer inte redan lagt ner...kan bli fantafrilla annars. *hihi*
Så fort jag gör något mer ansträngande med händerna så får jag igen det nästa dag, de går i strejk.Nåh, det hjälps inte.

Har givetvis dokumenterat rivandet så jag lägger ut foton sen så man kan jämföra före o efter bilder.

Nån som känner en ledig rörmockare? Eller nån som helt enkelt känner för att komma och måla med mig? Riva kliande matta? Tapetsera? (jaaa,jag hörde minsann hur syrran ropade "jag tapetserar!") =)

Baj baj

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag kommer gärna och hjälper till att måla :)

2007-05-08 @ 19:32:34
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: Veronica

Hej!
Det låter ju roligt..
Jag som tänkte komma förbi en sväng på Torsdag/Fredag förmiddag på det där Kaffet:-)
Har du tid,eller ska vi ta det nån annandag?

2007-05-09 @ 10:31:12
Postat av: MorsanBaloo

Sara: Du är snäller du! Jag målade på som en galning igårkväll så jag tror att målningen är under kontroll. Iof så behövs ju taket i Lillis rum också målas...När kommer du? :)

Veronica: Torsdag förmiddag är jag i stan men kom gärna på fredag. Jag behöver ju också kaffepauser. =)

2007-05-09 @ 10:41:36
Postat av: mozzi

Skulle gärna komma och hjälpa till men du vet vad tjejerna skulle få vänta på klänningarna!!!!!!! =) Men jag kan ju erbjuda mig till att sy nya snygga kuddar, gardiner osv. Har uppdaterat ! Kramiz

2007-05-09 @ 10:43:27
Postat av: Veronica

Det låter kuligt:-)
Vill också få färdigt här hemma nångång.
Jag som tänkte komma förbi en sväng på Torsdag/Fredag förmiddag på det där Kaffet:-)
Kring tio, elva tiden.
Är det okej?

2007-05-09 @ 10:46:04
Postat av: Veronica

Ojdå... nu blev det lite galet!! Jag skrev 2 gånger samma grej!! FLUMMO JAG:-)
Okej jag kikar in på Fredag,
så får du ta en paus:-)
Vi syns!

2007-05-09 @ 10:51:28
Postat av: Kajsa

kul att se foton från före och efter...

2007-05-10 @ 14:33:55
Postat av: Sara

Hade jag haft bil och körkort skulle jag kunna komma när som helst men nu är det ju inte riktigt så.. ;/

2007-05-10 @ 15:44:55
URL: http://saraa89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0