Hosta,LumiLinna,skitlåt....

Jahaa så nu ska man försöka summera flera dagar i ett inlägg...det är svårt. För jag har såå dåligt minne! ;)
Nåja, minns iaf att det var fettisdag, för då åt jag semlor. Bakade med ungarna och bjöd till mitt kaffesällskap: Carro med flickorna. Fick så här fina tulpaner av dom. :) Tack!
tulpaner

Okej, jag fotade även semlorna.
semlor

Blev lite olika varianter: mandelmassa o grädde (all grädde var låglaktos), sylt o grädde, sylt o marsankräm. Och gottegrisen Fia gillade alla varianter. ;)

Sen då, vad har jag gjort annat? *kliar mig i huvudet* Förutom vanliga barngympa,dansträningar så har jag varit på ett par IKEA besök, ett föräldramöte,två kaffe-hos-syrran,läst några böcker och varit allmänt halvsjuk. Ont i halsen, yrsel o hosta. Är fortfarande sjuk som fan på morgonen men det ger med sig efter nån timma...skumt va.

Idag var vi (förutom Robin som jobbade) till Kemi SnöSlott. Det var väl en helt okej lördags sysselsättning men inte nåt alltför fantastiskt. Här är några foton därifrån.

kapellet
ida o mamma i kemi
ida i kemi
iselefanten

Ikväll var Mintsi förbi. Vi bastade o såg på (iaf slutet) på Melodifestivalen. Herreguuuud, vad jag skämdes när Christer Sjögren sjöng!  Alltså inget fel på mannens sångröst,men vilken låt! Fyyy vad vi kommer att få skämmas om den skickas till stora tävlingen. *hujjja*
Jag tyckte att alla andra låtar var bättre. Hann tyvärr inte höra de första låtarna helt, utan bara små snuttar. Michael Michailoffs låt verkade ju spännande...eller var det rent utav han som verkade det? ;)

Nå niin, nu ska jag ge mig. Ha det fint

Kommentarer
Postat av: /B

Ja, usch vilket megaskämshurv man drabbades av när Christer Sjögren sjöng sin låt. Såntdär spelar de på tanternas vattengympa på charterresmålen ju.... *dubbelhurv*
;-)
/B

2008-02-10 @ 11:51:31
URL: http://lyckligagatans.blogg.se
Postat av: anisa

Semlor! Vad är de för nått??;) Själv har jag inte ätit en enda!!!!

2008-02-10 @ 12:50:24
URL: http://anisa.webblogg.se
Postat av: mammamia

jaherreminje vilken usel låt sjögren hade..
Den var så dålig så jag rös..

2008-02-10 @ 18:14:58
URL: http://mammamias.webblogg.se
Postat av: Maria

Vi har ätit maxi semlor idag, det gick ju att tugga på men jag tror nog dina både ser finare ut
& är godare. semlor ska helst ätas med varm mjölk i en djup liten tallrik. Tycker jag :o)

Ha det bra.
Spöket i torpet

2008-02-10 @ 18:32:34
Postat av: Veronica

Jag gjorde semlor till barnen..själv åt jag ingen!
Jag tänkte också att vi sku fara till snöslottet.. men få se när;-)

2008-02-10 @ 19:48:08
Postat av: Kajsa

Vad kostade att besöka snöslottet? Vi har tänkt åka dit och se lite...

2008-02-10 @ 22:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0