Helgen

I fredags kom syrran o Anton o Anders hit. Soffi stackarn jobbade. Vi gjorde inte så värst mycket under fredagkvällen, la oss tidigt. På lördag morgon var det fint väder och vi började väcka folket o fixa lite mackor,oboy,korv o sånt gott. Sen bar det iväg ut på isen. Jag var vrålsvettig redan innan jag tog mig ut. *pust* Det är ju tur att man inte har fler barn = pjäxor att knyta,vantar att hitta,fixa om tjocksockar som knölar sig osv

Nåja, nu hade solen hunnit gå o gömma sig och det var både kallt o dimmigt. Vi skidrade lite på isen men  gav upp rätt snabbt. Fanns inga skidspår heller.

Lilli,Jesse,Ida och Lucas
fyra på rad

Anton
anton

Anders, Syrran och Kari
anders,anka,anton

Ja eftersom det inte gick så bra att skidra nere på isen for jag och Syrran på en tur i skogen ist. Anders o Anton for på en egen, längre, tur. Just ja, glömde nästan att berätta att jag ju köpt mig ett par egna skidor! *stolt* Och snacka om att det är bättre glid än på dom jag kämpat med innan! Pga att jag är en kort tjockis är mina skidor hur långa som helst. Killen på Stadium, som sålde skidorna åt mig, började med att fråga vad jag vägde. Höh!?! Sånt får man väl inte fråga kvinnor,eller hur? ;) Talade givetvis om att han kan åka på en smäll när han ställer såna otrevliga frågor. Ja,iaf så är mina skidor skitlånga. ;)

Efter skidrandet var det skönt att ta en bastu. När killarna skulle basta hörde vi värsta hulabalu,öppnade ytterdörren o såg detta i backen *garv*
nakenfis anton

Plus att Anton tog några varv runt huset med moppen, och ja,helnaken! :)

Anders,mästerkocken, lagade maten = potatisgratäng,potatis klyftor,sås och fläskfilé = mumsfilibabba!

Anders gör marinad
anders marinad

Minna och Pontus var på kvällskaffe. Henry kom också på kvällen.

Idag,söndag, har vädret varit så skit att vi inte kunnat vara ute. Blåst o snöat som bara den. Jag o syrran har ist städat och rensat. Vilken energi man får när man är två som städar! Tack Anka <3
Hade tänkt fara till stan o gratta Lisa som fyllt år men icke. Hörde att det suttit folk fast vid småbroarna, väntat på plogbilen.
Robin, som varit hela helgen i Lule, kom med bussen ikväll. Henry,den snälle, hämtade honom.

Nu sover alla i huset,det ska även jag göra för imorgon är det back to reality. Klockan ringer 06.15
Och kanske kanske hinner jag och syrran ta en skidtur innan hon far hem.

Sovgott folks, här får ni en bra låt att lyssna på:
Katri Ylander -Valehdellaan-

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag ska se hur jag jobbar, vet att jag jobbar i alla fall. Blir det stängning så blir det för sen fika. Men jag är hos mamma nu så jag kan inte se schemat :) Jag hör av mig här mot kvällen!

2008-03-10 @ 08:49:53
URL: http://llllisa.blogg.se
Postat av: veronica

Vad skönt och ha en kock hemma emellanåt! Jag vill också ha en;-)
De var allt en bra fräck försäljare... inte vill man ju säga sin vikt de är ju *hemligstämplat*.
Ni ser ut och ha haft en riktigt mysig familje utflykt.. trevligt!
Fast vi bor grannar så missar vi allt de crazy som händer ute hos er;-) Nu vet jag bla varför vovvarna skällt:-)
Nåja till veckan så måste vi komma förbi, hur är de på onsdag,hemma?
Vi kan komma när du hämtat Ida.

2008-03-10 @ 10:20:38
Postat av: anisa

Jag blir lite avis! Ni verkar vara ett trevligt gäng, med mycket skoj och bus;) Kul!!!

2008-03-10 @ 17:22:58
URL: http://anisa.webblogg.se
Postat av: Lisa

Nu vet jag. Och jag jobbar till fem på torsdag. Hur hade ni tänkt baka in det? Komma innan dansen eller?
Så här ser i alla fall min vecka ut: slutar 5 imorn, stängning på onsdag, fem på torsdag, ledig fredag, stängning lördag och söndag.

2008-03-10 @ 20:15:30
URL: http://llllisa.blogg.se
Postat av: iZac

Skidor är långa i bägge änderna.
Det märks tydligast om man försöker göra ett lappkast...

Vilket jag inte tänker prova nån annan gång heller! :)

2008-03-11 @ 20:27:51
URL: http://blog.seskaro.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0