Pysseldag

Överlevde den stressiga fredagen och snodde med syrran hem. :) Minna o Pontus kom med pizzor och vi åt och bastade. Trevligt! :)
Syrran o jag satt uppe till halv två tiden och bara babblade o kollade på tv. Mera systersnack-mitt-i-natten till folket! :)
I morse tog vi fram pysselgrejerna som vi tänkt göra. Ida var med och målade lite hon med. Syrran är ju enormt kreativ och det smittade av sig till mig med. Tack :)

Rullade täckpapper över hela bordet. Bara att kludda på. :)


Se vilket fint adventsljusgrejsemojs jag gjorde.



Syrran gjorde liknande saker, jättefina. Sen drog vi fram lite julgardiner och sånt. De här underbara gardinerna fick jag av Mozzi för nåt år sen. Man blir så glad av dom. :)


En komisk grej med lillgumman. *s* Vi pratade kvällen innan om att vi ska hämta upp julsakerna från källarförrådet. Då sa hon att "ja,visst hämtar vi upp Jesusbarnet och de andra." Klart vi tar upp dom med. Ida låter de inte riktigt vara nån prydnadssak utan vill till att leka med dom. Hon har nog slarvat bort alla djur som också fanns med.

Nåja, i morse när hon slog upp sina ögon, fortfarande när hon låg kvar i sängen, ropade hon på mig "Mamma!"
Jag gick dit och hann tänka att hon kanske blivit sjuk eller nåt. "Hämta upp Jesus nu" - var hennes första mening. *ler*
(Jag drack mitt morgonkaffe o sen knatade jag ner ,o tack o lov, hittade jag Jesus o gänget.)
Så här lycklig var tösen när hon fick styla stallet. :)



Tack för alla skratt syrran. ---> "vad är det för fel på datorn"  *asgarvar*

Senare ikväll for jag och tjejerna till Emma för att gratta henne och Niklas på deras 19 års dag. Träffade lite andra släktingar också. Kul. :)

Skyltsöndag imorgon.... vi planerar på att åka till stan, lämna av barnen hos Lilli som jobbar på Station, där kan de pyssla o träffa tomten medans jag o Kari åker o shoppar lite julklappar.

Hujja, jag läste i Aftonbladet att det är nån 16 åring som är insliten och bortförd i en bil, i Happis. :(
(gick tyvärr inte att länka...)

Nu ska jag ta och slösurfa lite. Sen är det natten. Har haft huvudvärk i flera dagar nu. *Suck* Lucas likaså, han har varit sjuk sen onsdagkväll.

Och just ja, min Robin åker hemåt från Norge i morgon. *ler*


Kommentarer
Postat av: syrran

skrattar ännu till allt, och förstår att jag får höra resten av mitt liv om datorn...Och Lilla Ida med sin jesus, hon har bestämt fått liite gener från sin moster som inte missade en enda Söndagsskola och en kvällbön i den åldern :)Jesus lever!

Och du syrran det är kombinationen av oss som gör att kretiviteten flödar, tack för dig :)



Nu ska jag hjälpa snickarn med listerna så jag kan börja möblera snartlycklig

Kraamz

2008-11-30 @ 09:59:42
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com
Postat av: veronica

Tobias har också varit hemma sen onsdag..

Igår (lördag)när jag kom hem från morgon promenaden så var Dennis febrig!:/

Han har varit förkyld och hostig, precis blivit kvitt det.

Jag vet inte vad de är för basilusker vi inte verkar bli av med!!:/



Snygg adventssljusstake=)

Roligt och pyssla när de finns tid...



Ler fint och modernt Jesus stall Ida fixat!

2008-11-30 @ 15:27:06
Postat av: Åsa

Jag är så imponerad av ditt / erat pysslande och donande det är så mysigt och att ni orkar ... men det blir ju så fint med allt hemmagjort som man gör. Du får komma hit oxå och dona lite så jag får fina och mysiga saker. Jodå det är så mysigt med jul och julpynt både ute och inne, men jag är långt ifrån Hollywood på gården men det får räcka för i år ....!! Du får ha en trevlig 1 a advent du oxå.

2008-11-30 @ 17:54:29
Postat av: Åsa L

"Jesus and the gang":D Ja, det kan bli riktigt komiskt med småbarn och berättelsen om Jesus. Min dotter gick på kyrkans barntimme när hon var liten (alla barn på ön gjorde ju det!). En gång frågade hon mig "Varför flyttade vi från Betlehem?" och jag skrattade o sa att vi aldrig hade bott där. "Jamen vi har väl bott där var Natta bor?". Hon menade Fridhem!! Det var ju nästan samma:D. Min syrras barnbarn trodde att Jesus hette Jesus-Krister istället för Jesus Christus! Barn är härliga!!

2008-11-30 @ 20:36:21
URL: http://asalindgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Eran julkrubba är då den bästa och finaste jag nånsinn sett! Herregud vad hon är gullig din prinsessa!

2008-11-30 @ 22:40:04
Postat av: Trebarnsmamman

Tjusigt!



Du har en utmärkelse att hämta hos mig :)

2008-12-01 @ 22:23:20
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Kajsa

Ser att min kommentar blev utan namn...Men hon är ju fortfarande för gullig din prinsessa!

2008-12-02 @ 08:27:06
Postat av: Sussi

Man blir lite avundsjuk på er. Ni är så kreativa. Själv e man bara sååå trött...på allt(nästan).

2008-12-02 @ 21:31:29
Postat av: syrran

hallåååå dax att blogga, vill se TOAN!!!



Kramz

2008-12-05 @ 21:15:42
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0