Höststädning

Helgen har gått i krattandets tecken. Vi (jag,Kari,Ida och smågrabbarna) var ute i flera timmar både på lördag och söndag. Nu är gården fin och klar för vintern. Hm, nästan iaf... måste bära bort studsmattan o sånt bara. jag klippte ner en massa blommor o lite buskar. Inte för att jag har en susning om man ska göra så. :)



Var en snabb sväng till stan på lördag. Tyvärr så hade Tornemarknad hunnit klappa igen innan vi kom. Rantade igenom "alla" affärer i Ikanohuset och fyndade bl.a lite nya påslakan, lakan och en slickepott. Hittade tyvärr inga nya vinterjackor till killarna.

På söndag kom Lillipilli hem och eftersom hon missat krattandet fick hon fortsätta målandet av skrubben. ;) Kan säga att det blir ca 300 grader varmt i det lilla utrymmet med en sån där bygglampa som lätt skulle kunna värma upp ett halvt hus!

Så här ser det ofta ut när Ida och Lilli är sig själva. *hahaha*




Ang mina brillor, försökte fota det gröna.




Måste visa hur fina de nya sotarbyxorna är :)


Och när jag ändå är inne på jobb... När ni betalar en faktura (speciellt till sotarn, men faktura öht) skriv fakturanummer och om ni vägrar skriva den skriv åtminstonne namn och adress. Sitter timtals med att försöka luska ut vem som gjort en inbetalning. Som meddelande står det oftast sotning (no shit,Sherlock) sen eventuellt ett namn, typ som Larsson. Vet ni hur många Larsson det bor i Östra Norrbotten? Många...

Nu ska jag gå och hjälpa Ida med en bok som hon ska göra. :)

Kommentarer
Postat av: Jennyfi

Jät snygga glasisar du har köpt. Vill också ha nya fast jag vet att jag inte kommer använda dem :p Så är det men de jag har nu i alla fall.



puss

2008-10-13 @ 22:30:15
URL: http://jennyfi.blogspot.com
Postat av: veronica

De var ju skitsnygga glasögon!! (fast de var gröna;))

Jaha ni krattar inför vintern.. de har vi aldrig gjort:P

Fast de är ju smart och göra bort det då slipper man göra de till våren;)

Kanske man skulle göra samma sak..

2008-10-14 @ 00:01:39
Postat av: Kajsa

jag brukar skriva fakturanumret och kundnumret...men såna fina brillisar du har! den gröna färgen är helt underbar!!!

2008-10-14 @ 20:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0