Svårt med rubriker....

Hm nu har det igen hunnit gå flera dagar utan bloggning. Fy på mig!
I fredags var vi till stan och gjorde lite ärenden. Var bl.a och hämtade mina nya glasögon. Måste iof fara dit så de får bända till dom lite. Har nämligen öronen på heeelt olika höjd. ;)
Så här ser de ut.



Silvriga fram och svart o grön på sidorna. Jaa, alldeles sant,jag har köpt brills med grönt i! Det trodde ni inte va? :)

Hittade ett superfint foto på Lilli, när det är taget har jag ingen aning men här är det iaf:



Oj! kom just på att jag måste nog ringa o väcka henne! *kutar till tellen*
Så där, damen är vaken nu. Hon har inte ens ätit middag ännu. Hon hade skallebank så hon gick o la sig direkt efter skolan.

På lördag var det ju kanelbullensdag så jag och killarna bakade. Kari sprang omkring och fotade oss men vette sjutton vilken inställning han hade på kameran för inte ett enda foto blev bra. Iof så sprang han omkring med den...
Här är iaf ett gäng färdiga bullar.


På tal om bakning... I torsdags hade jag bestämt att göra fejkpizza med min PizzaKit. Men så här såg den ut när jag tog fram den! *morr*


Cementen inne i paketet är alltså degen som exploderat. Fan, vad sur jag blev. Hade ju inte förberett eller tagit fram nåt från frysen. Nåja,jag hittade ett till sånt kit på Ica här i byn. Så det blev pizza iaf.

Lördag förmiddag gick i städandets tecket. Eller eg så rensade och grejade jag mest. Tömde massor av bra-att-ha saker från toaletten. Eftersom våran dusch inte är duschbar har jag på nåt sätt lyckats göra om den till ett öhh förråd... Men i veckan kommer snickaren och hans bror hit o ska kolla och planera lite, så jag tyckte det var dags att bära bort allt jox därifrån. Hoppas hoppas att de har tid att börja repa den på en gång! *håller tummarna*

På eftermiddan (fortfarande lördag) ringde syrran och var halvhispig. *garvar*
Hennes hund betedde sig som de gör när de ska valpa! Vad i ......, det kan inte vara möjligt, eller, vad, hur, neeej. Ungefär så lät hon. Men som alla vet så har ju jungfrufödslar hänt förr, se bara på Jungfru Maria, typ. ;)
Nå, jag rafsade åt mig sånt man behöver när man är hundmorska, slängde mig i bilen och svor över alla fartkameror.
Och sen väntade vi och väntade vi.... Akita flåsade,krystade,krafsade och sov.

Efter många timmars väntande somna vi. Och på morgonen tog vi hunden och åkte till veterinären i Kalix. Där ploppade det ut 17 randiga,prickiga och fläckiga valpar. Neej, nu skojar jag allt. Ljög så till Lilli också. *haha*
Veterinären undersökte och röntgade och konstaterade att hunden hade inga valpar men däremot en livmodersinflammation. 

Jahapp, snopet tyckte jag...

Söndagen spenderade jag mest i soffan, slumrandes. Var sjukt trött.

Idag har jag jobbat till två, hämtat Ida, handlat, lagat mat och lipat till Förlossningskliniken på tv. ;)

Om det är någon som vill beställa lite kläder från New Body (kolla länkarna till höger) är det bara att skriva,maila,messa,ropa så tar jag gärna upp en beställning. Det är Seskarös klass 5-6 som sparar till skolresan.

Nu ska jag förhöra Jesse på läxan.
Tjilevipp!

Kommentarer
Postat av: soffipropp

Men gamlamoster ;) När vi var en gång för länge sedan och hälsade på så skulle du visa ditt superfiffiga pizzakit, och DÅ SÅG DET EXAKT UTSÅDÄR O DET VAR CEMENT?! Säkert på att det inte var samma pizzakit? garvar som du bara hade glömt att ta ut ur skafferiet? tihi

2008-10-06 @ 19:17:08
Postat av: Kajsa

Stackars vovsing! Fick hon medecin? snopet när ni trodde hon skulle valpa, lite tråkigt åxå. Vilken jättefin bild på din prinsessa!

2008-10-06 @ 21:09:04
Postat av: mozzi

Va snygga glasögon, är dom från Happis eller? Du och dina pizzakit , fniss... kom hit så får du ett enkelt recept på pizzadeg, utan jäst, det blir såå mycke billigare oxå och goooodare =)

2008-10-07 @ 18:08:21
Postat av: Annika

Snygga brills!!

Dom där Pizza kiten är annars mycket bra, om man hux flux bllir sugen på pizza!

2008-10-07 @ 20:22:45
URL: http://annkicka.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Schnygga brillz!! Men du, de ser ut att behövas bändas i lite, så de ligger rakt på dina öron! :)



Pizzakit lät ju trevligt, det måste jag prova nån gång..



Hoppas vovvsingen mår bättre från sin livmoderinflammation! Hade ju varit kul med 17 randiga och prickiga valpar! ;)

2008-10-08 @ 23:42:34
URL: http://dagar.azala.se
Postat av: Anna

Fan vad häftiga brillor och med grönt i, det lät snyggt, du måste lägga i ett färg foto. Jag har oxå funderat på brillor med grönt el blått och vet du vad jag köpte??! Jo rosa, det trodde du aldrig va :)



Alltså köket tar en himla tid, när man börjar räkna på det. Men säger som du, tur att det är snyggt och fram för allt mer funktionerbart än det gammla :)



TV spel orkar jag inte ens ge mig in på, det är knappt att jag kan sätta på Wii till Rasmus, jag e helt ute och syklar när det gäller det. Men att felsöka på datorn kan jag faktiskt sakna ibland, jag känner att jag blir lite "ute" när det gäller det. Men det är jävligt skönt att bara gapa -Danne, det krånglar kom HIIIIIT :)



Garvade åt Ankas valpar, men jag hade ju velat se den blandningen, kanske en mini golden eller en cotten med extreemt långa ben fnissar



Ha de gott bruden

2008-10-10 @ 23:51:55
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Anna agian

glömde och säga att nog e hon vacker din dotra, skint fint foto på henne, vilka ögon alltså, fuuuusk :)

2008-10-10 @ 23:53:23
Postat av: Mia

Hej du har fått en utmärkelse av mig:)

2008-10-12 @ 22:21:17
URL: http://miloa.wordpress.com
Postat av: Trebarnsmamman

Superfina glasögon!!!!!

2008-10-13 @ 19:32:04
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0