Picnic, Allergi, IKEA...

Det blev picnic igår...efter många om o men... Killarna vägrade och Lilli sov... Ida och kompisen Alma var helt klart med på picnicandet och Kari ,han vågade inte annat än följa med. :)
Vi var till skolskogen. Där finns en stor eldstad och en kåta.




Tjejerna fikar saft och munkar



Jag lekte med zoomen och kolla vad långt man kan fota. ;)
Såg en röd stuga på andra sidan...


zoomade lite närmare...


och ännu liiite närmare...


Efter mera fika och lite  fotografering a la paparazzi promenerade vi iväg. Hittade några gamla fiskebodar. Kari och tjejerna lekte. :)




Vi hittade massor av hallon. Mums!



Eftersom jag skulle fara på en ansträngande *s* IKEA tripp passade jag på att vila lite på soffan. Soffan är en Ektorp, innehåller dun... och filten jag hade över mig har morsan virkat. Innehåller def nåt jag inte tål. Fy satan vilken allergi jag fick! Har nog aldrig varit så dålig. Proppade genast i mig en allergitablett och sprayade näsan med allergi nässpray men det hjälpte inget. Nös en 200 gånger, på riktigt. Snöt ut massor av ja ,jag behöver kanske inte beskriva konsistensen. :(

Blev lite bättre och åkte iväg till IKEA med Lilli, Mozzi och Paula. Vi hade roligt och jag hittade smått och gott.
Hemma sen kände jag att jag har nog feber (?) och visst, det hade jag. Alltså månne om jag fick febern pga allergianfallet eller var det bara en slump? Har ju nyss blivit frisk från min förkylning. Skumt... Är inte helt kry idag heller.
Nå niin, slut lipat om mina krämpor.

Ikväll var det föräldramöte i skolan här på ön. Och efter det har jag mest mänkat i soffan. nej, jag har inte legat med huvudet på den i väntan på mera allergi. ;)

Nu är det bäst att lägga sig. Imorgon bitti ska jag köra Jesse och hans klasskamrater till Majgården. Alla sjuor ska samlas där och ha "lära-känna-varann" dag. :)
På tal om skolan... fick inloggningsuppgifterna till skola 24 idag. Dimpidimpidim, loggade in, valde lösenord och användarnamn, väl inloggad får jag fram närvaron på fel unge! Höh! Snopet...

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Verco

Oj vad mysigt med liten picnic, har också funderingar på och göra en nåndag med kidzen, och gubben, om man nu får med honom?

Annars kanske vi kan göra en nåndag med alla kidzen;)

Hoppsan...stugan känner man ju igen!

De är ju svärföräldrarnas stuga, och våran i bakgrunden du zoomat in:)

Villken BRA kamera du har som kan zooma in så långt ifrån!!

IMPONERAD!!

2008-09-09 @ 14:07:53
Postat av: Jennyfi

Vilken mysig picknick :) Det verkade vara riktigt mysigt där ute i skogen fast vet inte om jag hade velat möta Kari bakom knuten han såg ut att kunna hoppa på en :p



Hoppas du blir frisk snart. Man ska ju inte behöva vara sjuk hela året. :)



Puss / Jenny

2008-09-09 @ 14:50:11
URL: http://jennyfi.blogspot.com
Postat av: anka

Vilken härlig dag,snart får jag oxå ha picninc med "småfötter" hi hi

Jag fattar inte vars eran mysiga skolkåta är, till det där fiskebodarna har jag varit men sen då, vägen tar ju slut??? Du måste visa....



Ha en mysig kväll på majgården och krama Bolin från mig...åhhh lyllo Jesse som är 13 år och har honom i skolan hi hi nostalgisk moment



Och visst är det konstigt att människor man bara "känner" via en blogg kan kännas såå på riktigt, mina tankar går till Nina&Arnold...ska tända ett ljus....



Kraamz

2008-09-09 @ 16:47:30
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Kajsa

Vilken kamera du har! Helt suverän inzooming! Vad har du för en?

2008-09-09 @ 18:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0