Påsken

Igår kom syrran med familj hit och vi lagade mat och bastade. Försökte lura med henne ut på Torne Statt men det gick inte så bra. Ungdomarna däremot, dom for ut. :)
Syrrans supergoda laxsoppa....




Vi bakade även bröd till. Vanligt vitt bröd med soltorkade tomater och lite basilika. *mums*

Efterrätt av bananer i ugn, med riven choklad och honung. Supergott!


Idag vaknade jag av att Kari,Lucas och Ida åkte iväg med skotrarna. Käkade frukost i lugn och ro och sen kom de och hämtade mig med. Minna och Pontus kom också med sin räjsing-skoter. :)

Vi åkte till klubbarna, grillade korv och spanade in kustbevakningens svävare. :)
Väl hemma gassade solen ännu mer, så vi stannade ute och solade.
Jag mänkade på ena skotern



Syrran och company kom också.

Ungdomarna...



Busy man, med tanke på att han pratade i två telefoner samtidigt :)


Ida och Robin busade :)


Pontus, alias kocken, invigde sin nya muurikka.
Souvas, wokgrönsaker,stekt potatis




Det var såå sjukt gott! Så nu har jag beställt hit han varje helg, kockandes souvasmat till oss. ;)

Hrm, souvas eller suovas??? Spela roll, gott var det iaf. :)

Hann på en kaffe hos Carro också.  Tack för kaffet och surret. :)

Får se om det blir någon skotertur imorgon. Det började nyss regna. *suck*

Baj Baj


Kommentarer
Postat av: v

Suovas tror jag det stavas;p

Mums gotti gotta:))

2009-04-13 @ 12:21:46
Postat av: Sara

Jag har också för mig att det stavas Suovas, det är gott det :)

2009-04-13 @ 17:19:58
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: kajsa

Men fy så gott det ser ut!!! Både syrrans fisksoppa och s''vasen(vet inte heller hur det stavas...)

2009-04-13 @ 21:58:29
Postat av: mozzi

heippa, nog heter det väl suovas =). Sitter här och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga ut tvätten och gå och lägga mig sen ( ja jag vet, mitt i natta).Gud va fisksoppan såg god ut, mumma. Jaa och all annan mat också. Kramiz o natti natti, nu tror jag att maskinen har brummat färdigt.

2009-04-13 @ 23:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0