Jullov

Två dagar före jul och ett oroväckande lugn i huset...Iof så är jag inte den stressiga typen men risken finns att jag glömt nåt superviktigt och bara går omkring o lallar. ;)
Idag var vi till kyrkan där Ida hade julavslutning.


Vi hade tur som hade Sulila som präst. Gillar han!

Efter kyrkobesöket var det städning som gällde. Drog på lite musik och rensade och plockade. Gjorde mig av med en massa tjafs, skönt. :)
Hämtade granen från källaren, klädde den och svor lite för den barrar. Hur dumt är inte det, en plastgran som barrar?!
Sen har jag dragit runt på två köksbord fram o tillbaka o hit o dit och kanske kanske att jag är nöjd nu.... Skulle behöva ca 1 meter bredare kök....  Jag och nån annan får äta vid köksön, vi ryms inte allihopa runt borden...hur jag än möblerat...

Lagade god och nyttig mat igår. Iof var det bara jag och Robin som hade vett att uppskatta det. Dom andra fick blodpudding. :)

Champinjoner...


Morötter och zuccini


Creme fraise (tack för tipset Anka)


och bambuskott och kräftstjärtar, mums!


Till det bandspaghetti.

Jag, Lilli och Sussi har ju varit hurtiga som fan. Varit några gånger och gymmat, uppe på plan. :)
Fotade en massa hullubilder igår, men visar bara de här. ;)
StarkLilli :)


;)


*fniss*


Ruskigt snöoväder när vi åkte hem.


Träningsvärk idag, skönt. ;)

Avslutar med  ett foto på sötIda när de lussade.


och smurfarna :)


Ps. Tre kommentarer, tre... av 70 besök, illa. Skriiiiv nåt. :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Själv lullar jag omkring i flanellpyjamas fast allt inte är gjort är hemma... Men äsch, det blir som det blir - man ska inte plåga sig själv :-)



God Jul till dig och de dina!

2009-12-23 @ 08:38:17
Postat av: veronica

Hihi.. jag läste att du hämtade grannen från källaren, hann fundera vem?.. Hehe

Maten såg jätte mumsig ut, ska också sno receptet och pröva;)

2009-12-23 @ 10:49:35
Postat av: iZac

Nåt.



;)

2009-12-23 @ 12:07:00
URL: http://blog.seskaro.nu
Postat av: Johanna

God jul:)

2009-12-24 @ 01:21:56
Postat av: snorkfröken

God jul!!!

2009-12-24 @ 09:41:04
URL: http://aniza.seskaro.nu
Postat av: eira

God Jul-kram till dig och de dina!

2009-12-24 @ 10:12:46
Postat av: Nathalie

hummm....... snygga foton på mig...... morr :P

2009-12-25 @ 22:52:23
URL: http://nathaliehautalampi.blogg.se/
Postat av: Sussi

Hallåååååå....bli friisk!! Jag vill träna. Tror faktiskt jag ska ta och göra några övningar här hemma...med rullgardinerna nerdragna så ingen ser vad jag sysslar med...HIHII!

2009-12-27 @ 22:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0