Skridskoåkning mm

Idag har vi varit och åkt skridskor. Och hör o häpna: även jag åkte...ungefär 7 minuter. :)  Efter skrillandet kom vi hem och lagade lasagne. Dumt att skriva vi, när det bara var jag som lagade. Idylliskt och trevligt hade det varit om alla hjälptes åt med matlagandet, men icke. Tittade på gråtfilmen Föräldrafällan, för vilken gång i ordningen vet jag inte men den var lika gråtig denna gång med. ;)

Lulle (med assistans av Lilli) lagade en underbart god (och onyttig) Dajmkaka. Mums!

Såg på junior vm i hockey häromdan. Sverige- Slovakien tror jag det var. Gud vad spännande! Jag fick som vanligt behärska mig så jag inte gapade för mycket. ;) Jag och Kari trodde att dagens match skulle vara nu, men det visade sig att den spelas halv två i natt....skit... Jag är väl mest troligt vaken då,men inte kan jag kolla nån hockeymatch om folk sover. Skriker o klappar o härjar, vare sig jag vill eller inte. Är nog nåt gen-fel, för min mor är precis likadan.

Igår städade jag bort julgrejerna och passade på att byta klädsel på sofforna. Ena soffan var det inga problem med men den andra jävlades tills jag nästan klippte sönder fanskapet. Oj, förlåt för alla svordomar. Fick slita och dra o greja som tusan för att få den nya klädseln på plats. Det märks på mina händer/fingrar idag = ont.
Men snyggt blev det! När jag ändå var på städhumör grejade jag lite i tvättstugan också. Vilket resulterade i att jag var tvungen att rensa o ordna killarnas garderober. :)
Har försökt säga till Lilli att hon o jag ska gå över till röda huset o fixa garderoben där, men hon o Ida är så inne i sitt Yatzy spel...

Nä, nu ska jag göra nåt, inte för att jag vet vad men nåt. *rastlös*
Om nån av er bara råkar ha ett Wii spel liggande skräpandes hemma så hör av er. ;)
Verkar inte som att varken Elgiganten eller Maxi får in några just nu och det är JUST NU jag vill ha en sån. Var o provspelade hos Carro och det var ju skitkul! :)

Kommentarer
Postat av: veronica

Alla pratar om WII spelet.. vad är de för någe. Hihi!!

2009-01-06 @ 16:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0