Snorig tisdag

Läser i tidningen att Bodens kommun infört totalt rökfurbud på jobbet. Hmm, säkert en god tanke. Men som rökare reagerar jag negativt, så klart. Om jag vill dricka kaffe eller röka på min kaffepaus ska väl ingen annan bestämma...typ. Sen ska man givetvis försöka byta kläder (typ dra en rök-rock på sig) och tvätta händerna och kasta i sig en Fischerman efter man rökt, så att ickerökarna slipper drabbas. Nåt jag inte vill drabbas av är en röksugen kirurg eller en röksugen tandläkare *iiikkk* Och inte vill jag att mina barn ska undervisas av någon som är stressad och mindre stresstålig pga röksug. Ja ja,det om det.

Läste annat också i tidningen, att det brunnit på Fridhem. Hujja! Tur att han inte eldade i nåt av hyreshusen iaf. Det är ganska bra tajmat, för ett par dar sen fanns en annons om att det finns lediga lägenheter på Fridhem och att du som ny hyresgäst kan få den 12:e hyran gratis.  Dom kunde lika gärna ha skrivit att "eftersom vi flyttat alla &%¤#/ puckon dit får du den 12:e hyran gratis, dvs om du står ut i tolv månder."

Annars då... inte mycket, är inte helt frisk. Näsan rinner och halsen gör ont. Lite feber till o från. Kari har samma och inte kunnat jobba på två dagar. Ett jäkla nysande alltså.

Just ja, jag skulle ju göra reklam för en underbar salva! Zona heter den och det finns mer att läsa om den här.


Jag köpte min på Icas förbutik. Idas eksem är nästan helt borta! Vi har smörjt dagligen med bl.a Hydrokortison salva och så fort vi gått över till nån mildare salva så har eksemen blivit värre. Plus att det så gott som aldrig varit helt borta.

Så alla ni som har eksem eller  barn med eksem, ruscha till Ica och köp Zona. :)

Nu ska jag ta och inspektera kylskåpet. Kanske blir det korvsoppa till middag?

Baj Baj

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du sett min kommentar i förra inlägget? Äsch då är det sjukstuga hos er, jag som tänkte komma, men nu blir det inte så för jag ska nämligen fara o snooza på Mias lilla beibis o då vill jag inte ha några basilusker med mig. Hon fick en flicka den 23/1, kika på webbisar.

2009-01-27 @ 15:58:49
Postat av: veronica

Äntligen uppdatering=)

Typiskt, vi som skulle komma imorgon förbi:(

Hoppas ni snart kryar på er.



2009-01-27 @ 18:53:48
URL: http://verco.webblogg.se/
Postat av: Sivan

Ja dessa kommuner med rökförbud! Jag jobbar också inom kommunen (men inte din:) där blev det rökförbud den 1 januari, och vi får endast röka på lunchrasten eftersom den inte är betald arbetstid...sjukt enligt min mening. Skulle väl nästan kunna kalla det "hets mot folkgrupp"!

2009-01-27 @ 21:56:50
Postat av: Anna

Fy fan, hoppas att de inte inför rökförbud i happis, vi är flera aggressiva rökare hos oss, det skulle inte varanådigt om vi inte fick snipa iväg på en rökpaus på ett 12 timmars skift merän på rasten!! hemska tanke



Jo jag garvade som tusan åt Rasmus, när han s det lät det som om jag dödade en fotgängare lite då och då :) Skallerumpan kom oxå förbi hos Linda. Och Tilde smög runt, livrädd för honom. Sen när han gick ut och rökte så kom hon in i köket och sa -Nu har den där skallerumpan farit :)

Mia, Tildes mammatrodde när hon var liten att Levi faktiskt var Elvis Presley, hon var skit besviken när hon kom på att han inte var det.

Sa till Levi, du har nog åldrats, du har gått från att vara Elvis till Skallerumpa :D

2009-01-27 @ 23:45:48
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken tur att man inte bor kvar på fridhem...

2009-01-28 @ 13:05:34
URL: http://malarstigen4.webblogg.se/
Postat av: kajsa

Hur länge provade ni zona innan ni såg resiúltat?

2009-01-29 @ 20:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0