2009

Så blev det ett nytt år, igen. Vi hade ju en sjuhelvetes storm här. Ett par gånger trodde jag taket skulle lyfta. Försökte få nåt bra foto men det här är det enda som visar det någorlunda.... Stora starka tallar som böjer sig rätt mycket.


Inga av just dessa träd knäcktes men tillräckligt många för att skapa ett strömavbrott som varade i ca 4 timmar. Suck! Så här satt vi, i mörkret..... Spelade lite yatzy, men inte orkar man spela det heller i alltför många timmar.


Ida vann, som vanligt. Ruskig tur den tösen har i spel. :)

Tog även ett fint foto på det här fina ljuset som jag fick av syrran i julklapp.


Söt eller hur? :)

När vi äntligen fick tillbaka strömmen lagade vi lite mat, slappade på soffan och for till stan för att se på de stora raketerna.
Fotade bara de mindre precis i början på "kalaset" för sen frös mitt pekfinger halvt ihjäl så jag la ner fotandet.


Nyårslöfte måste man ju ha eller? ;) Mitt var att börja motionera. Så på nyårsdagen hoppade jag i termobyxorna och tog Ida och sparken o for ut. Inget enormt motionerade men ändå. ;)
Och idag....eh, räknas motion på Ica? Nähä, inte det, hm, då måste jag nog göra massvis med sit-ups och sånt ikväll. För man kan ju inte börja fuska på en gång heller?! ;)

Idag for stor-sonen tillbaka till Norge. Hujja vad det är jobbigt att säga hejdå. :( Men jag klarade ju mig bra när han var där förra svängen så jag överlever nog. Är bara så jobbigt just när han far och att oroa sig över resan dit. De bilar ner och det är ju ganska farligt. *hönsmamma*

Ska boka en resa ner till Stavanger i mars, tror jag.Eller så bokar jag en resa upp, till Robin. Blir nog billigast att flyga hit honom för en helg än att flyga dit med halva (?) familjen.

I kväll var Syrran,Mange,Anton o hans flickvän Satu här på middag. Lagade lax, potatisgratäng och sallad. Gott!

Avslutar med att visa min finfina ring som tomten kom med. :)
Det är (den i mitten) en norrbottens ring. Jättefin!
Har så fuuula naglar att jag vägrar visa nån närbild på dom. ;)


Ha det så bra allihopa och Robin: glöm inte att messa din mor ibland, att äta ordentligt, att uppdatera bloggen, att köra försiktigt, att.... hm, sorry.... men glöm inte att messa mig ibland. :) *kram*

Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

God fortsättning på nya året! Nog syns det hur det stormar!!!!

2009-01-03 @ 08:34:27
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Kajsa

Ja, fy för att ens ungar flyttar hemifrån så långt!!! Jag har ju änsålänge alla mina i kommunen åtminstone... Tänkte gå med i det där "föräldrar på stan" eller vad det nu heter. Hur gör jag?

2009-01-03 @ 10:22:14
Postat av: MorsanBaloo

Jihuuu! Bra Kajsa! Ska kolla att jag har din mail. Skickar ett mail till dig. :)

2009-01-03 @ 11:27:46
Postat av: Mia

Vilket väder ni råkade ut för!

God fortsättning.

2009-01-03 @ 12:34:15
URL: http://miloa.wordpress.com.
Postat av: Kajsa

Har fått ditt mejl! Ska övertala min dotters kompis mamma att följa med sedan...

2009-01-03 @ 21:56:01
Postat av: Din Dotter!

JAA de e klart att vi ska åka till stavanger! vi måste ju se hur han bor! :D Heheh nu ska jag gå å terra dig med 1000000000 frågor :) Moahah

2009-01-04 @ 19:18:09
URL: http://nathaliehautalampi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0