Midsommaren

Midsommar firades hemma i byn, så klart. :) På förmiddagen lekte vi Djurräddningsfamiljen och såg till att grannens katter inte käkade upp en andmamma och hennes bebisar. :)



Klockan två började festligheterna på byn. Våran familj höll ställningarna vid fiskdammen.


Lilli var den som hjälpte barnen att fiska och Lulle var inne i tältet. Efter ett tag bytte jag med Lucas. Kari och Pontus hjälpte till med att ta betalt. Dom passade på att fiska lite själv också. ;)


Det var en aaaningens tråkigt att stå där inne. För att öht se ut fick jag stå på tå. Ett par utsiktsfoton... :)




Ida dansade runt stången.


När allt var klart vid Folkan for vi hem och lagade mat. Minna färgade min utväxt och sen bastade vi. Hade en enorm utväxt som var ett måste att färga, men nu ser jag ut som en.. ja vet inte vad.. snyggt blir det först efter en vecka när det vuxit yttepyttelite.

Nästa dag gick i klippandets och solandets tecken. Friserade Henry och Lucas, de fick samma frilla. Här ett foto på Henry.


Jag och Minna låg i solstolarna och pressade i timmar. Käkade en hjärtklubba också. ;)


Avslutade midsommardagen med att sitta ensam ute på altanen med bra musik, en laptop och ett glas vin. Mysigt men kallt. Mina fötter längtade efter ett par raggsockor.

På söndag färgade jag Lilli och Minnas hår. Båda blev så fina så. :)
Och som en rolig surprice hade vi hela tjocka släkten här på middag. :)



Ett fint foto på Lilli, innan hårfärgandet.


Har försökt hitta stolsdynor i turkos med utan att lyckas. Skulle passa min turkos-pimpade altan så bra. :) Akta dig Carro, en vacker dag har jag bara råkat ta med dina snygga (turkosa) dynor. ;)



Idag har jag jobbat, varit till stan och fört Lilli till jobbet, handlat, sovit middag med Ida och käkat. Ska nog på en prommis ikväll. Imorgon bitti kommer Moffa och Mare. :) Så jag tror att det blir jazz o bluesfestival i helg för min del. Anka, tagga till! ;)

Baj Baj


Kommentarer
Postat av: anka

Jaaa jag är taggad så klart vi ska på Folkan på blues festivalen!!!



Herreguud så söta pippi ungar ni räddat, så snällt av er, nu ler han där uppe:)



Snälla Fia inte sno Carrolainas dynorskämmas får man ju då...



Vi ses imorgon kväll, jag slutar 20.00..



ps. plötsligt händer det även i min blogg..

2009-06-22 @ 20:10:57
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com
Postat av: anka

Jaaa jag är taggad så klart vi ska på Folkan på blues festivalen!!!



Herreguud så söta pippi ungar ni räddat, så snällt av er, nu ler han där uppe:)



Snälla Fia inte sno Carrolainas dynorskämmas får man ju då...



Vi ses imorgon kväll, jag slutar 20.00..



ps. plötsligt händer det även i min blogg..

2009-06-22 @ 20:11:52
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0