Söndag

Idag har det inte regnat och ända har jag inte hunnit ut o fixa på gården.... Sov länge och fick sedan trevligt surr-sällskap. :) I Finland var det ju morsdag så vi bjuppade svärmor och några släktingar på middag på Leilani. Så underbart god mat. *mums* Sen var det inte fy skam att min kyckling med bambuskott och champinjoner passade bra ur GI synvinkel också.
Efter maten for jag och barnen till Stadium och köpte skor till killarna. Hur kan fötter växa så fort?!
Gjorde ett litet rök och toa stopp hos syrran och fattade först då att hockeymatchen redan börjat. Herrabalajka! På med radion och brummade fort hem. Resten av familjen gick ut och tog fram studsmattan, medans jag gapade och skrek mig hes. ;) Kari informerade mig om att jag hördes ända ut. *fniss*
Nåja, mitt hejande hjälpte säkert för de vann ju. :D

Var nyss på en prommis, tror att resten av byn var inne och kollade på andra hockeymatchen. För de enda jag såg var en igekott och fyra änder. Tror iaf att det var änder. Hm, ska googla lite snabbt. Japp! Gräsand var det. :)

Är konstigt nog inte så intresserad av matchen mellan Ryssland och Kanada. Men hejar på ryssarna för jag är ännu sur på dom dumma kanadickarna efter jvm. *långsint som en elefant*

På söndag åker vi till Gotland med Lulles klass. Vi hade en förälder som var tvungen att hoppa av så efter att vi letat med ljus och lykta efter en ersättare hittade vi min syrra. Kul att hon kunde ställa upp. Hönsmamma Annika kommer att passa så bra. <3

Nu har jag nog inte så mycket mer att skriva om.
Ska kolla slutet på matchen. Be nice gummibajs ;)

Ps. Ang inläggen om "mina" motorcyklar:
Lilli: Bäst du är snäll om du vill åka med mig. ;)
Sussi W: Jaa och så får man inte glömma de snygga kläderna man får ha på sig. :)
Grannen: Vet inte, men har nog tänkt vänta ett par år så Ida också är lite större och kan antingen åka med eller stanna hemma med de andra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0