Snöööö :)

Äntligen har vi fått lite snö! :) Underbart ljust och härligt. Ja,jag vet att det kommer att smälta bort men jag njuter medans det varar. :)
Ida har lekt ute mer eller mindre hela dagen. Först hos Julia och Frida, medans jag och Carro var på en promenad och sen hemma med Alma. Drog på mig vinterkängorna, som jag ärvt av nån unge, och de var såå tunga. Hujja, jobbigt att gå med dom. Får nog hålla mig till tennisarna och ett par raggisar...iof kan det nog bli ganska halt. Bambi på hal is i fortsättningen alltså? ;)

Här ett foto när Ida och Kari ger mat till fåglarna


På tal om fåglar... En lördagmorgon kom Ida och väckte mig o sa att det är en fågel i köket. Sömniga jag trodde hon skojade, men nä det var sant. Där satt en pippibird uppe på köksskåpet! Jag öppnade alla fönster rejält så den kunde flyga ut igen. Tur att den inte fick nån tokpanik och kraschade runt.

Min Halloweenpumpa med snöhatt. :)


De stora barnen är i stan o rejvar(?) :) Robin utmanade ödet idag innan han for, pepprade snöbollar på mig! Unge! ;)
Minna och Pontus var på en snabbvisit, vi bastade och kollade lite på körslaget. Vem åkte ut? Måste kolla på nätet, una momento.... aha Pontare fick åka hem. Jag håller på Ola, tror jag. Det var första gången jag såg idag. Kanske sista också.

Hm, nu tog bloggtorkan över igen. Just ja, ang sängen, har sovit som en liten bäbis. Såå skönt!
Anka, nog mutar vi ner Kari i källaren sen när du kommer. ;) Risken är väl att du inte far hem efter att du sovit i den. hahahaa Mitähän se Kari sitten sanoo, kun sai yhtäkkiä toisenkin vaimon?

Moffa, nyt kun olen uppdateerannut (en tiedä sitä sanaa suomeksi) niin siekin voisit alkaa jättään kommentin, joohan? :) Kohta nähdään! *sakna*


Bjuppar på en gammal goding :)
Scorpions  You and I



Och man kan inte blogga Scorpions utan den bästa låten: Holiday *ler*



Grym video, men nu var det låten som jag ville bjuda på.

Kommentarer
Postat av: systeryster

Era pippi fåglar är nog fetast i universum, hi hi , men dom små måste ju få lite hjälp ler



Jo du risken är ju att Kari får en fru nr2 hi hi



Hörru du skriver ju finska sämre än jag fniss Törs du verkligen be pappsen komentera ...hi hi hi



see you soon,Kramz anka..

2009-11-08 @ 18:25:57
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0