Sportlov

Idag har jag varit med Ida o hela Seskiskolan på utedag. Vi åkte skidor och lite pulka, fikade och bara njöt. Efter lunch i skolan fick barnen sportlov. :)

Vädret är underbart och dom har lovat bra väder hela helgen. Jävlars i min lilla låda vad det ska skidras o skotras. :)

Lilli verkar vara relativt frisk idag. Stackarn har haft hög feber och bara legat på soffan i flera dygn. :( Jag har också varit llite risig, men mår ganska bra nu. Lite rosslig i halsen bara.

Igår var jag och Lucas till stan och simmade. Tack Mintsi för at du "drog" med oss. Det ska vi göra fler gånger.
Tjejernas doktor B sa också att simning är det bästa för Lulles leder. Bygger skonsamt upp musklerna. Det var i onsdags som vi hade tid för den årliga kollen, ang allergierna. Lilli kunde inte komma med pga febern, men jag o Ida var dit.
Han är så rolig den läkaren! :) Rolig o galen, men tack o lov riktigt bra. Han frågade hur det gick på besöket på hudkliniken tidigare och när jag berättade sa han: Typiskt såna där jävla gamla kärringar! Opps, inget man skulle höra torra farbror Stonefejs på Happis vårdcentral nånsin säga iaf. ;)

Iaf så gick besöket hos doktor B smärtfritt. Inga nya prover behövdes tas. Han skrev ut lite salva och sen varsin spruta till tjejerna. Sån där spruta som man dänger i låret om man drabbas av ruskig allergichock... Detta efter att han hörde att Storasyster Envis käkar nötter i alla de former, trots allergi.... mmm *blänger på Lilli*

Har köpt mig en ny dator. Den gamla beter sig som ett arsel fortfarande... ska göra en brasa av den, tror jag. ;) Har inte lagt in min Telia mail på den här nya så jag är inte dryg o ouppfostrad som inte svarar utan har helt enkelt inte tillgång till den mailen, ännu. ;)

Idag är det begravning i byn.... *lessen* Livet är bra jävla konstigt....och orättvist framför allt. :(

Så där, jag lyckades få till ett inlägg iaf.
Ha en skön helg allihopa.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej

Jag vet ej vem du är,men det är kul att se bilder från Seskarö.Jag är själv uppvuxen där.(0-18år)Jag flyttade därifrån 1972.Bor ni på Henrikssons backen?Jag är uppvuxen i det beige huset mittemot prästgården.Vad man längtar efter den fina barndomen som man hade på Seskarö...Lycka till....

2010-08-15 @ 19:43:53
Postat av: MorsanBaloo

Hej

Japps, vi bor på Henrikssons backen. :)

Brukar du besöka ön? Eller gör du bara "foto-besök"?

Ha det gott. :)

2010-09-21 @ 08:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0