Borta bra men

...hemma bäst. Så är det väl?
Har varit några dagar i stugan med barnen.Jättehärligt att komma dit och vara där men ack så skönt att komma hem. Var tvungen att genast gå en runda och snacka med jordgubbarna,potatislandet osv. *hehe* Näh, ni behöver inte vara oroliga,det har inte slagit slint,ännu.

Ikväll har jag rensat pottilandet och imorgon ska jag ta itu med grönsakslandet. Ska samtidigt svära lite (på finska så klart) till morötterna, för de vill inte växa ordentligt.

Gubben hade fixat parkeringsplatsen under tiden vi varit borta.Bra! Han har väl myst på här i sin ensamhet.*s*

Storsonen är i Umeå,saknar honom. Filifjonkan är i Hedenäset.Hon åkte idag så henne har jag inte hunnit gråta efter ännu. *s* Betyder att det är rätt lugnt här med två barn borta. Ska försöka njuta av lugnet,men det är inte så lätt. Ligger i hjärnan?generna?mammahjärtat ? att vela ha alla hemma.Känns "helt" då.

Nå niin,ska inte bli alltför grubblig nu,blir jobbigt.*ler*

Ps. Tack för kaffesällskapet =)

Kommentarer
Postat av: syster yster

"Skrattar" så gott till dig och ditt pottiland...jag tror banne mig du saknade grönsakerna mer än Kari:))))

Jag mår idag bättre än i går....you know---hi hi fniss...hm...nu kan jag oxå skratta åt det:)

Kram från anka

2006-07-18 @ 10:12:59
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: MorsanBaloo

Vad bra,för vi har inte slutat skratta ännu. :)

2006-07-18 @ 18:25:46
Postat av: eira

Oj oj...vad har Annika nu gjort som ni skrattar så gott åt????

2006-07-19 @ 09:10:31
Postat av: MorsanBaloo

Hihi vågar inte berätta innan hon godkänt det. Men kan ge några ledtrådar: citron,bubblor,spott&spy... *s*

2006-07-21 @ 10:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0