Helgen

Dags att uppdatera...
Kalasandet gick bra. En bunt med småflickor, trevliga vuxna, goa släktingar och gott fika. :)
Här ett foto när Ida öppnar presenter


Kön till den obligatoriska fiskedammen. :)


Hade man tur fick man ett påse med lördagsgodis, men ibland såg det även ut så här


'

"Ååå neeej!" ;)

Det var ju tre som firades så då blev det även tre tårtor.
Idas, Nathalies och Syrrans




(Jag höll mig till Syrrans marängtårta...muuums)

Det var lördagen det... På söndag var det Julgransplundring på Folkets Hus här på ön. Hembygdsföreningen och Seskarö Idrotts Förening samarbetade och fixade detta. Tidigare har det alltid varit sågen som stått för det och därför har det också alltid kallats Bolagsfesten.
Iaf så fixade vi det finfint. :) Jag lekte paparazzi men det var inte lätt att få bra foton. Här är ett där det dansas runt granen.
Ida är längst ut till vänster...



Idag är det då måndag, min favvodag. :) Barnen i skolan och jag fick mycket gjort på kontoret. Behövde inte ens fundera på vad vi ska äta till middag för farmor bjöd oss på middag. Men som alltid så äter man ju så förbannat mycket där! *rap* Är ännu också mätt... men gott var det.
Och det bästa är nog den lilla tuppluren som jag oftast tar efter maten. Farmor fnissar och övertygar mig om att jag ska vila på maten lite, no hard feelings där inte.  Annars kan det ju vara lite ohyfsat att somna hos främmande. ;) Vilade först själv, sen kom Jesse, efter ett tag kom även Lilli o mänkade med oss i sängen. Steg upp lagom till kaffet (och fikat)
:)

På hemvägen var vi till Rusta och köpte mera tavlor o färg. Här målas det tavor på löpande band. :) Ida målade en till granntjejen som fyllde år och en till Moster. Hallååå Moster Anka, här är en blom-tavla som väntar på att flytta hem till dig. ;) Lilli har också målat en ikväll.

Nu har jag nog inget mer att skriva om.....
Ha det bra och var som folk. ;)


Kommentarer
Postat av: veronica

Mums vad tårterna såg goda ut...

Maräng tårtan är en av mina favvo tårter;p

Den blev så fin tavlan Ida gjort till Johanna!

Inte visste jag att vi hade konstnärer till grannar:)

KUL!!

2009-01-12 @ 22:34:45
Postat av: syrran

Åhhh vad roligt att jag får en Tavla av självaste Seskarö konstnären Ida.Måste komma nu när jag blir ledig.

Barnen i Seskarö har då det bra,tänk vad ni ordnar mycket traditionenliga fester och hela familjen är med!!! Jag sänder här en stor fång med rosor till alla föräldrar i Seskarö som är så flitiga med sina barn!!!!

Vi ses snart..kraamz moster/syrran

2009-01-13 @ 07:22:08
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad härligt kalasande ni verkar ha haft. Ocj jag miossade Ankas mareng tårta!!!! Den är ju så himla god, kan nästan äta så jag spricker :)



Du har fått en award av mig, kolla in min blogg

2009-01-13 @ 10:12:22
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Grattis till alla födelsedagsbarn! Tårtorna såg smarriga ut, och allra smarrigast såg nog marängtårtan ut.. slurp



Kul med traditioner och julgransplundring! :)

2009-01-13 @ 14:09:17
URL: http://dagar.azala.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0