Första skoldagen

Alla fyra skolbarn var pigga o glada i morse. =) Det femte barnet, som inte är ett skolbarn, ska till AF imorgon. Och han sov gott imorse. (tro det , ef flickvännen sussade brevid) ;)

Ida hade haft en bra dag på dagis och smågrabbarna som nu går i samma klass igen hade också haft det bra. De går i 5-6:an och jag hoppas att de kommer att sköta sig. Kan lätt bli lite ruffigt att ha brorsan i samma klass.

Alltså hade jag det luuuugnt och skönt idag. Iof så hade jag gubben hemma men han har mest suttigt på kontoret. :) Imorgon åker vi nog in till stan o gör ärenden. Ska försöka hitta nåt bra tyg att hänga på väggen vid datorn. Försökte kolla efter ett när jag var på IKEA i söndags men hittade inget. Hade fullt upp med att hålla koll på de stora småbarnen som fäktades med "rullpackade bäddmadrasser" och dyl. *håhåjajaa*

Ikväll har vi mumsat gurka o morötter med tacodip. *mums*
Funderar på att göra nån nyttig mellanmåls laddning som jag kan frysa ner. Typ piroger av nåt slag eller creps eller nåt. Kom gärna med förslag, men jag vill att de åtmnstonne är halvnyttiga. :) Meningen är att barnen kan äta en sån både som mellanmål efter skolan och som kvällsfika.

Såg på CSI med Robin nyss o måste säga att det var första gången jag var besviken på det programmet, mitt favvoprogram. Missade lite i början, typ nån minut bara och fattade noll under halva filmen. Var det en nån sorts del två eller? *helpivä*

På tal om bananer... jag som alltid sagt att jag inte behöver en torktumlare, är heelt kär i våran nu. :) Fan vad skönt att inom loppet av 3 timmar få alla lakan tvättade, torkade och vikta i skåpet. Ist för att de ska invadera hela tvättstugan o torka i en eeeevighet. Vi kan ju inte torka de ute heller pga pollenallergin.
Så, I love min nya tvättmaskin som slukar  enormt mycket tvätt (8 kg) och torktumlaren som torkar allt i ett nafs. :)
Vet en till i våran familj som gillar torktumlaren: LilliPilliTorktumlarFanatikern. *s*

Hm, nu kommer jag inte på nåt vettigt att skriva. *funderar lite*  nej, inte nåt. Så slut för idag,tack för idag hejdå

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Mina ungar gör mackor som skulle räcka till en hel arme när dom kommer hem...sen när middagen står på bordet är inen hungrig...måste nog åxå lägga upp en strategi och en laddning av lite nyttigare mellis.

2007-08-20 @ 22:40:13
Postat av: Irina

Äh mellisar är inte min starka sida....o apråpå torktumlare, så har vi ingen i vår tvättstuga vilket är bad,bad,bad, för jag tillhör oxå fanatikerna ;P älskar torktumlare, men får nöja mej med ett heltkasst torkrum där tvätten aldrig blir torr (kul,kul)

2007-08-21 @ 07:50:41
URL: http://carwho.blogg.se
Postat av: Katja

De var ju kul att du hitta till min blogg! Jag har å ungarna i samma klass rum i år, få se hur det går;)

2007-08-22 @ 08:03:35
Postat av: Katja

Ida hon har börjat fjärde klass, dom går i samma klass 4,5,6 för dom i sexan är bara 3, så samman lagt blir dom 18 i klassen

2007-08-24 @ 08:02:07
Postat av: Jenshelena

Incredible site!

2008-10-08 @ 08:08:43
URL: http://jenshelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0