Timber!

Ikväll har vi fällt tre träd. Kari,radioamatören, ska ha plats med en enorm mastgrejsemoj så träden fick dra. Iof så var två av träden ruttna inuti så det var ju bra att vi tog bort dem, innan de ramlade ner på nån. Nåja,såå ruttna var de inte ännu.
Här kommer en drös med foton.

Första (och finaste) trädet.
träd 1 under arbetet
träd 1 lutar
träd 2 faller

Lattjo foto *pekar uppåt*

Innan han sågade ner nästa träd kvistades, delades o städades det här trädet undan. *siistiä hommaa*

Träd nr två
träd 2 under arbetet
träd 2 lutar mera
träd 2 faller

Tredje o sista trädet
träd 3 under arbetet
träd 3 lutar
träd 3 faller

Klabbhögen växte
klabbhögen 1
klabbhögen 2
klabbhögen 3

Så här såg det ut före
innan fällning
och så här efter
efterbild

Tro nu inte att jag bara fotograferade, nej nej jag drog på mig handskarna o släpade runt på stora kvistar.=)
Vet inte om det syns på nån av bilderna men den första trädens stubbe lämnade vi ganska mycket kvar av. Jag ska ställa dit en blomma o senare på hösten/vintern kan man ha en lykta där. =)

Efter arbetet på gården plockade jag lite röda vinbär och gjorde en paj (eller eg var det två) på dom och jordgubbar. Glass,vaniljvisp o paj =mumsfilibabba

Tidigare idag var vi in till stan o handlade lite. Jag och Ida gjorde ett IKEA rekord. *s* Ville ha ett till Antonius stativ med plastlådor, till tvättstugan.Så vi gick in,genade lite, hämtade varan och kom till kassan 8 minuter senare. Det ni! *s*

Helsingfors fotona kommer senare. Lilli har nämligen hälften av fotona i hennes dator... Och damen själv är i stan.

Ha det fint


Kommentarer
Postat av: syrran

Hmmmm alltså jag hoppas verkligen dom fiina hängbjörkarna var ruttna för annars tar man INTE bort dom...och för en mastgrejsemojäng ....se karlar vad dom hittar på och syrran du har ju inte gått mulle skolan så dig kan man ju inte ta i örat * skrattar och grinar *
Det blev öppet och fint måste jag erkänna.
8 minuter Ikea WOW det trodde jag aldrig, snyggt jobbat, måste ha krävts all disiplin i din kropp att bara gena och svicha förbi allt hääärligt som finns där hi hi
Var inte sur för att jag inte hann förbi, men du borde ju ha hört mig där skrikandes i träsket när jag tränade vovve...:)Och inte hade du vela ha mig eller Linn hem till dig, dyng sura var vi efter allt vadande i vassen bland stoora äckliga farliga gäddor hujja . Be pojkarna fara och fånga gammel gäddan som höllt på att äta upp mig...
Kraamz vi ses snart...

2007-08-14 @ 23:07:12
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Mozzi

Oj vad ljust och luftigt det blev... inte alls dumt faktiskt =)

2007-08-15 @ 00:19:55
Postat av: Kajsa

Vi har åxå ett antal björkar som borde sågas ner men när det skall hinnas vete fåglarna...vad finte och rent det blev hos er. Måste ha tagit hela dagen...

2007-08-15 @ 07:38:26
Postat av: iZac

Jag brukar (ibland!) gena in via kassorna om man vet vad man ska ha från lagret, apropå Antoniusdelar, men har ju inte tagit tid hur länge det tagit... ;)

2007-08-15 @ 13:10:32
URL: http://blog.seskaro.nu
Postat av: MorsanBaloo-som eg bordes fortsätta jobba

Syrran: Vilken tur att jag inte gått i mulleskolan. ;)
Mozzi: Japp,ljust o luftigt o trädlöst
Kajsa: Det gick på bara några timmar! VAr rätt impad över hur snabbt allt var klart.
iZac: Jag hade just innan övertalat gubben om att det går "jättefort" så därför tog jag tid. :) Fick t.o.m vänta på karln vid parkeringen,så snabb var jag.
Nu ropar bokföringen på mig *tjilevipp*

2007-08-15 @ 14:29:29
Postat av: Lisa

Då är ni två ett levande exempel på att även det kan fungera! :) Men nu syftade jag kanske lite mer åt.. tja, vad ska jag säga? Andra håll. Förlovning och ihopflyttning har tappat sin direkta mening här i stan känns det som :P

2007-08-15 @ 16:50:51
URL: http://llllisa.blogg.se
Postat av: Sara

Ja, eller hur!? HAHA. Tackar det ska jag verkligen ha! :)

2007-08-15 @ 22:14:30
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: mammamia

Snyggt jobbat!
Ruttna träd är ingen höjdare...Hos min kompis rasade en pil,rätt över lekstugan..Mina tvillingar var där inne och lekte,turligt nog,annars hade det gått illa..

2007-08-19 @ 14:06:01
URL: http://mammamias.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0