Möblerat om

Vågar knappt säga det med fan vad skönt med lite regn o rusk. ;)
Har fått städat o möblerat här hemma. Sånt som man inte orkar göra när det varit 29 grader varmt inne(!). Imorgon tänkte jag hinna sitta på kontoret några timmar o ev tapetsera klart Lillis rum. Så det får gärna vara svalt då med. *hukar mig för jag ser hur folk slänger saker på mig o skriker nåt om sol o värme* :)

Tog lite foton på grabbarnas rum. *pekar neråt* Tidigare hade de varsit rum men nu ville de ha ett gemensamt sovrum o att det andra rummet var ett spelrum.  Det större rummet är alltså "spelhålan" med datorer och tv med tv spel av alla de sorter. Loftsängen får vara kvar där, fast ingen någonsinn sover där... Nedanför den är det en säng som fungerar som en soffa där man sitter när man spelar eller ser på tv. Ben ville grabbarna inte ha till den. (och jag som fyndat ben på IKEA för nån tia)

Här fixas o donas det.
ommöblering

Säng/soffan (mittemot den står tv:n o spelen på två röda byråer)
sängsoffan

Ida spelar :)
ida spelar

Det här är folket som befinner sig "jämt" här. :)
knasbollarna

ormen

Sovrummet är ett mycket mindre rum. Ryms i princip bara sängarna o några små bord.
jesse i sovrummet

På hyllan är Lillis "bad-day" och Lulles två tavlor. Fina va?
tavlorna

Kaktusarna :)
kaktusarna

En blomma på det andra bordet med.
blomma

Mera blommor på fönsterbrädan.
fönsterblommor
Och så har de varsin stjärnlampa ovanför sängen.
stjärnlampan

Idas rum fick sig en städgenomgång också. Fröken fräken har haft en bautakoja där  i en veckas tid...var dags att städa undan den.

Ja det är väl ungefär allt jag gjort igår/idag. :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Liiite sur är jag trots allt på dig, eftersom du beställer regn och rusk! ;-)
Men vad mkt du fått gjort, kul med ett spelrum!

2007-07-08 @ 08:52:48
URL: http://www.ingelaslekstuga.se
Postat av: Veronica

Visst var de sköönt när det blev lite svalare! Men nu väntar man på solen igen:-).

2007-07-08 @ 14:55:17
Postat av: Veronica

Förresten glömde ju säga att de såg riktigt mysigt ut i pojkarnas rum!

2007-07-08 @ 14:56:34
Postat av: Kajsa

Håller med dej om regn och rusk! Jag har åxå fyndat dylika vaser med innehåll på Ikea...6st...Vad fint det blev! Fast jag vet ju inte hur det såg ut innan...

2007-07-08 @ 17:26:05
Postat av: Annika

Åhh vad snyggt det blev och sköönt med mysigt sovrum tillsammans, kommer du ihåg hur vi fnittrade som små..förrutom när du vart sur och hotade att rymma när jag somnat!!! Jag stackaren tordes ju inte sova på heeela natten medans du sussade sött.....*då ville man sälja sin lilla syster*
Kramz...

2007-07-09 @ 12:05:21
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: MorsanBaloo

Ingela: Så såå inte vara surppig!
Kajsa o Veronika: Tackelibock =)
Syrran: hahaha ja stackrs dig, jag har nog gett dig några traumor. ;)

2007-07-09 @ 16:06:49
Postat av: Åsa

*viskar lite tyst... jag håller med dig.. lite regn och rusk gör inget.. man kan ju med gott samvete påta på med nåt inne för en gångs skulle då*
Vad fint det blev! :) Perfekt att ha ett spelrum, och slippa allt damm och sladdar och elände där man ska sova. Det är alltid ett stort lager med dammråttor i tjejernas rum som ska fångas in. ;)

2007-07-09 @ 21:06:07
URL: http://dagar.azala.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0