Söndag... fan vilken trist rubrik. :)

Jahapp så är det regn igen då. Iof så får man ju gjort nåt inomhus men liiite oftare kunde det ju vara soligt?!
På torsdag såg jag att de på tv (hm,kan man stämma nån vädermänniska där månne) lovade fint väder, så vi planerade en heldag på beachen. Handlade gottigotta och var och rekade vilken väg jag ska köra till Sammakko. Vaknade på fredagmorgon av att Ida var såå sur! Det var inte alls fint väder och mamma hade ju lovat det! *ajaj*
Nåja, på dan åkte vi (jag och de fyra yngsta) till Temmilahti för att ha våran picnic iaf.Men något badande o solande blev det då inte.Lilltösen var lite gladare efter det men ändå lte småsur över att jag ljugt om vädret. ;)
Här kommer några foton därifrån.
mamma o lucas
barnen på picnic
jesse on the beach
Visst är det en fin bild på min SötJesse? Han är en sån där jag-gör-alltid-en-grimas-när-kameran-kommer-fram-unge så det här fotot är jag extra glad för. :)

Igår var jag,syrran och Carro på Wärdshuset och dansade så svetten lackade. Herregud vad roligt vi hade! Elin Hornmalm uppträdde och hon var helt suverän. :) Visste inte att det kunde vara sånt röj i lilla Seskis. :)
Eftersom vi dansade så mycket så hann vi knappt dricka nåt, vilket är bra för jag mår hur bra som helst idag. Hade inte orkat med en till spydag denna sommar. ;)

Nu ska jag kolla att grabbarna städat sitt spelrum ordentligt. Och väcka LilliPilli som bara nannar hela dagarna. Robin (har hittat hem efter flera dagar i stan) är på campingen o jobbar.

Baj baj


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag svamlar i hop allt hela tiden...hur många barn har du? Här i Karungi var det kanonvarmt hela dagen. tänk så lokalt det kan vara, för ra veckan var det skit väder här men fint i Nikkala...

2007-07-29 @ 21:08:02
Postat av: MorsanBaloo

Jo jag hörde att det varit jättefint
stan också.*fuskigt*
Jag har fem barn, Robin, Lilli, Jesse, Lucas o Ida. :)

2007-07-29 @ 23:16:39
Postat av: Mozzi

Jösses vad Jesse är lik Kari=)

2007-07-30 @ 00:02:03
Postat av: Toy-Pia

Jesse är jättefin på fotot, ja han är faktiskt lik Kari. Men å andra sidan så alla dina barn så vackra och härliga...PUSS OCH KRAM..ps ska skicka lite sol till er på seskis från sötälje;)

2007-07-30 @ 14:46:03
Postat av: Veronica

Jag hade o tänkt att man sku fara på picnic i sommar.... men de har man inte hunnit med ännu:-( Fina foton från picnicen:-) Karro var förbi för en stund sedan,berätta att ni varit ut på W-huset o sheijkat loss, lät ju riktigt skoj:-) Ni hade haft som en tjej kväll, var mest tjejer. Man blev ju också sugen o röra på sina lurviga:-D. Ha det, kommer förbi när vi kommit från stugan så kan vi surra lite. Ha det bra!

2007-07-30 @ 16:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0