Söndag

Gomorron
Det ser ut att vara varmt o skönt ute, har inte varit o kännt ännu. Sitter med min kaffekopp här o har läst nyheterna. Herregud vad det skjuts tonårspojkar/män. Ni vet de där som tror de är odödliga, att just dom aldrig kan drabbas av nåt sånt, som att krocka med bilen,nej inte dom inte. Att bli skjuten eller misshandlad, det händer inte heller, och skulle det vara på väg att hända så är de ju alltid snabbast,störst,bäst så det skulle nog gå bra ändå..  *suck* Det måste vara livsfarligt att vara en 19 årig kille? Inget begrepp om verkligheten öht. Tror jag ska låsa in min 18 åring i  ett par år. Han är ju farligt lik en orädd 19 åring....

All möjlig sorts renovering pågår ju i detta hus. Igår "tvingade" jag Henry att banka ner garderoberna som jag tömt. Och tror ni inte att det var precs som jag förutspått: inget tak, inget golv, ingen vägg fanns! Hur snåla har de här människorna som bott här eg varit?! Fan, att inte kunna tapetsera ett helt rum, nej utan man sparar ju in säkert nån krona genom att inte tapetsera bakom bokhyllan. Glöm bara inte att den aldrig kan flyttas sen.
Eller som i köket, golvet var inte behandlat under deras byrå, som stått på samma ställe i 30 år eller nåt. Och nu när vi tog bort garderoberna i hallen så fanns inget golv under! Och absolut ingen tapet utan bara en spånskiva, taket fanns givetvis inte heller.Jävla snåljåpar!
henry river garederob
garderoben bortagolvet
Sorry för bildkvalitén, hade nån skumig inställning på kameran... Där på golvet,som inte finns, har de lagt en bit av nån plastmatta,på spånen.....fråga mig  ej varför.

Hm, nu har jag gnölat om både ditten o datten...kanske bäst att gå ut o njuta av sommaren? Ska iof ner till Lillis rum idag igen. Måste göra klart där. Har 3 våder kvar att lägga,av den svarta fondväggen. Igår satte jag resten av det ljusa som var kvar.Gick bra att tapetsera det ensam, men den här snyggoväggen vill jag eg inte göra själv. *hoho, nån tapetserare,komsi,komsi* :)

Just ja, senare idag ska jag fara med Mozzi på IKEA. Vi ska köpa bokhylla till svärmor,sen till henne o skruva upp den. Blir väl först vid 5-6 tiden på kvällen.

Vll ni veta hur jag vakanade igårmorse? Av att Ida sminkade min näsa(!) med stt nya "smink". Fröken tyckte väl att det var ett bra tillfälle att sminka morsan lite.*go ungen*

Så där,färdig gnällt. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha ja snacka om snålhet när man inte lägger hela golvet!! *S*

2007-07-22 @ 13:04:09
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: Sara

Absolut! :) Mozzi ringde precis och sa att hon sku höra av sig när ni är närmare stan :)

2007-07-22 @ 14:30:25
URL: http://saraa89.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Månne hur mkt dom sparade in där...

2007-07-22 @ 22:09:04
Postat av: Lena

Haha, visst är det knepigt! Vi har också gjort liknande upptäckter när vi har renoverat huset.

2007-07-23 @ 10:52:13
URL: http://leenlulea.spaces.live.com/
Postat av: Ingela

Precis så har de gjort i vårt hus oxå :-/
Och skarvat tapeter, klistrat "lappar" istället för hela våder ibland...

2007-07-23 @ 20:50:23
URL: http://www.ingelaslekstuga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0