Nu är det verkligen höst!

Jösses vilket väder! Man håller fan på att blåsa bort när man står ute på bron och röker. En dag som denna är det tur att man är ganska tung. Vore jobbigt värre om man vore smal o smäcker för då skulle jag garanterat hänga i bauta-tallen vid varje rök. ;) Positivt tänkande om fetma,va?

Idag har Snickarn varit här o grejat en massa. :) Lite taskiga arbetsställningar...
taskig arbetsställning

I söndags köpte vi kastruller från Fabriksbutiken.
kastruller

och en fulsnygg mjölkkanna ;)
mjölkkanna

Lucas har varit hemma från skolan, snorig o hostig. Eftersom Ida var så snorig igår tyckte jag hon också kunde stannat hemma, men inte då. Fröken jag-gillar-dagis skulle absolut till dagis. Med facit i hand så var det rätt beslut. Senare ikväll var hon på barngymppan (som äntligen börjat :))
Här är några foton därifrån.
pekida
bana

Visst har hon coola tatuerngar? *mammas flicka*
ryggtatuering
das tatuering

Här är ett gammalt foto på mig,syrran och grannpojken. Taget i Helsingfors (Korkeasaari) nån gång på 70 talet.
70 tals foto
Jag o syrran hade givetvis matchande kläder. *ler*

Kommentarer
Postat av: Pia

He he Fia jag måste bara få kommentera när du var liten så såg du ut som Stina i Saltkråkan(komplimang, för hon var så söööt) KRAM OCH PUSS

2007-09-18 @ 07:37:17
Postat av: Vivi

Stina....ja faktiskt! Jättelikt! =)
Köket klart nu??

2007-09-18 @ 10:08:02
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: MorsanBaloo

Öhumm, om inte alla genast tar tillbaka att jag skulle vart lik den enerverade ungen Stina går jag i bloggstrejk. Iiiinga foton kommer att komma innan det. ;)

2007-09-18 @ 10:20:18
Postat av: Vivi

Tsssss, skitsnack!! Vi sa inte att du är lik Stina till sättet, bara utseendet! =)

2007-09-18 @ 12:38:20
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Åsa

Jamen hallå!! Du VAR JU JÄTTELIK Stina ju! Är du säker på att det inte var du som spelade henne?! *asflabb*
Tack för titten.. köket går framåt ser jag, och Idispidis är fortfarande världens sötaste Ida. Och såklart hon är mammas tjej med fina tattooos!
Hoppas snoriga/hosta barn kryar på sig!
Vi har haft en härligt fin höstdag idag, soligt och lagom varmt. Igår var det värre, spöregn och storm. :(

2007-09-18 @ 18:42:03
URL: http://dagar.azala.se
Postat av: Mozzi

hmmm. Lucas är lik dig.... om man jämför med det kortet... fnissss....

2007-09-18 @ 22:12:21
Postat av: Stora syrran...

" hemma på våran gata i stan där fanns en tant som sålde alla ungar för 25 öre styck" ha ha jo visst inte bara till utseendet Fia utan du var verkligen en liten söt pain in the as...hi hi * sorry, asgarv*
Men tur att du nu vuxit upp till en heelt underbar lilla syster..KRAAMZZZ

2007-09-19 @ 09:04:11
URL: http://www.tjarhovets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0