29 APRIL 2008

Hann med ett IKEA besök i söndags, efter att vi varit hos svärmor. Småjobbigt att knalla omkring där för jag var såå mätt! Man kan inte hälsa på svärmor utan att äta sig halvt medvetslös. :) Måndag...*funderar vad jag gjorde då* Det var väl inte mer än jobb och sen barngympa med Ida.Igår kväll var jag och Lilli först en sväng till Karungi för att skjutsa Robin till sin bil, sen åkte vi till Mozzi i Nikkala. Blev lite ögonbrynsfärgning och styling. :)

Här i huset har det bakats mer de senaste dagarna än på hela året. Nästan iaf :)
I söndags bidde det bullar och idag både bullar och tårta. Dagens bullarna ska säljas i morgon på Valborgs firandet, till förmån för Lucas klass. Och tårtan då *hahaha* jag var helt säker på att det är den 28:e april idag och då är det våran 18:e förlovningsdag. Så jag och Lucas bakade en gräddtårta. Sen kom jag ihåg att Mare fyller ju år samma dag. Så jag ringde upp henne och tänkte sjunga lite men hejdade mig och "bara" gratulerade. Hon tackade och sa sedan att hennes födelsedag var igår.  Neeeh, inte då, du fyller ju år idag, den 28:e, försökte jag. Ähh, det är ju den 29: april idag! :)

Idag har lill-Ida fått en ny cykel, en rosa. :) Tyvärr så har jag inga batterier i kameran så det blir inga foton idag.

Ang pedofil/mördare/våldtäcksgubben som tydligen är ute på jakt igen...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200804237555939_uu.shtml
Foto --- > http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1213330

Hörde att polisen varit till Gränsskolan för att varna om honom. Är det någon som vet om det stämmer? Undrar hur de tänkt isf, att just en skola i hela kommunen får information om en galen peddo. Bordes de inte även ha stått i dagens Happisblad nåt så folk vet att akta sig o sina barn mer? Menar nu inte att de slänger ut hans foto i tidningen, för det får de väl inte men nåt...

Kommentarer
Postat av: Mozzi

Ja fii faan bara häng ut såna gubbar med bild och allt, vore inte mer än rätt. Blev ida glad för klänningen? Kan du ta en bild som jag kan sätta i mitt fina album som jag fick av J.

2008-04-29 @ 21:56:46
Postat av: V

Ja man funderar ju precis samma sak.. om de nu stämmer så borde ju ALLA skolor få information!!
Väntar på att de ska ske..

Kan tänka mig att Ida var glad över sin nya cykel:)

2008-04-29 @ 22:06:09
Postat av: MorsanBaloo

Mozzi: Jaa,hon var jätteglad. Ikväll har hon sprungit runt med den som en kjol. Knasiga unge. :) Ska fota bara jag laddar kamerans batterier först.

2008-04-29 @ 22:29:46
Postat av: Kajsa

Fick höra i går att han även är mördare! Och att polisen inte gör ngt förrns det händer nåt...Här på skolan har personalen pratat med ungarna. Svårt att inte låta bli att skrämma ungarna, jag vill ju att dom skall kunna vara ute och leka normalt men samtidigt är man ju skräckslagen...hur gör man?

2008-04-30 @ 08:02:09
Postat av: v

Har också hört att han skulle ha styck mördat nån... men kan ju inte tro att de är sant!!

2008-04-30 @ 10:52:31
Postat av: Åsa

Usch, låter inget vidare trevligt med den där karln.. :(

Hoppas ni får en trevlig valborg! Vi har +15 grader i skuggan idag.. värsta sommardan juuue! :)

2008-04-30 @ 13:29:39
Postat av: sannukka

Inte har någon sakt det i skolan åt oss iaf?

2008-04-30 @ 15:52:51
URL: http://www.rosannen.blogspot.com
Postat av: Annika

Hörde att de informerat i Maruelund oxå...men vet ej om det stämmer.
Hörde även att han ej är ensam i bilen....har tydligen nån "kompis" med sig oxå....men det är vad jag hört.

2008-05-01 @ 11:15:42
Postat av: Lisa

Tack ska du ha så jättemycket, du anar inte hur det värmer i hjärtat :)

2008-05-02 @ 06:28:39
URL: http://llllisa.blogg.se
Postat av: mozzi

tack för supporten idag. =)

2008-05-02 @ 18:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0