Söndag

Idag har jag städat mest hela dan och förberett operation-myr-utrotning-med-kanel. Upptäckte förra våren att de små jäklarna inte gillar kanel, så nu har jag kanelat lite innan de föröker flytta in. Ha!

Vikt en hel del kläder, förösökt klura ut vems kläder det är osv. Inte helt lätt ef stordotra köper sina egna kläder, då har man inte så bra koll på dom. Plus att jag ju har en extra tös,svärdotra, så jag blandar jämt ihop deras kläder. Nej nej, nu ska ni inte tro att jag tvättar alla deras kläder. Såå snäll är jag inte. Oftast sköter dom det själv men ibland så blir det kvar lite kläder som jag sen viker i fel hög. ;)

Jesse stackarn har varit febrig i helg. Men han mår bra nu. Lilli har varit i stan hela helgen, Robin har jobbat och Lucas har LANat hos ett par kompisar. Så man kan lugnt säga att det varit en lugn helg. Nåja, ganska skönt det också, ibland. Men jag gillar nog ändå mest att ha huset fullt. :)

Idag såg vi en koltrast i vårt träd. Enligt syrran (aka mullefröken) så är det ett vårtecken. Just ja, jag o Ida såg en svan häromdan, på vägen vid sågen! Snacka om att vara på fel plats.Och ensam, de brukar väl alltid vara med sin partner? Eller är det nåt jag lärt mig genom nån Disney (Svanprinsessan) film? ;)
På tal om Disney så tittade jag o Ida på Barbie och de tolv dansande prinsessorna igår.Riktigt spännande ;)

Hrm, nu ringer Lillis telefon. Hon har världens sämsta ringsignal: Köttbullar,köttbullar,ge mig mera köttbullar.

Har suttit och kollat på en massa superfina fototapeter. Länk: http://www.photowall.se/
Men alla är ju så höga! 270 cm! En annan har typ 220 cm till tak. Blir ju inte snyggt om man måste klippa bort en stor del av motivet. *lipar* Och jag är ganska säker på att Kari inte gillar min idé om att höja taket. ;)

Snygg eller hur?

image584


Nu ska jag kolla om de hittat den stackars 10 åringen som försvunnit i Dalarna. *ryser* Så många hemskheter där barn varit inblandade de senaste veckorna. Världen är så sjuk!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Jag skulle gå i taket om nån gick i tvättstugan och la sej i mitt jobb... därför ser den ju ut överfull emmelanåt åxå...kanske jag skall skriva upp en enkel manual om hur man tvättar...hehehe...här har vi högt till tak och skulle sålunda kunna ha motivtapet i den höjden men motivet skulle inte synas för allt som jag sen då spikar upp på väggarna...

2008-04-07 @ 07:26:58
Postat av: Åsa

Jomen hallå! Det går ju att måttbeställa därifrån! Rusade genast in och kickade för jag gillar också fototapeter (inte för att jag har nån.. än.. *s*). I allafall, om man klickade på själva "genren" för tapeten så står det så här: "Denna tapet går att måttbeställa och anpassas då exakt efter din vägg."

2008-04-07 @ 08:28:24
Postat av: Mozzi

Ett beprövat och bra tips inför myrinvasionen: köp ättika, den starkaste som finns på affären och häll ute runt husgrunden när snön har smält bort runt grunden, funkar asbra. Sen kan du ju även ta och torka runt alla golvlister med ättika också, men det luktar ju inget vidare inomhus....funkar också.Man kan hälla ättikan i en tom sprayflaska och spraya runt grunden. Kanel provade jag inne när vi bodde i leipis men jag tyckte inte det funkade lika bra. Nu ska jag gå och handla lite mjöl och jäst, det blir till att baka bröd... Heikun keikun

2008-04-07 @ 13:40:41
Postat av: MorsanBaloo

Kajsa: Man ska delegera. :) När min mamma är här så är tvättstugan hennes.Såå skönt.

Åsa: Ahaa,då ska jag göra ett nytt besök där. :)

Mozzi: Kan testa ättika ute men vill inte ha det inne stinkandes. Luktar ju så gtt med kanel,som nybakade bullar. ;)

2008-04-08 @ 10:01:04
Postat av: Lisa

Ja det kan hända att det blir liknade motiv runt om. Inte ända ner mot tån men på foten. Det beror lite på vad han har att rekommendera.

2008-04-10 @ 08:07:02
URL: http://llllisa.blogg.se
Postat av: Lucas

det är alltid en lungn helg när jag inte är borta , MOAHAHAHAAAAA

2008-04-10 @ 15:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0