Fredag

Vilket oväder vi hade i natt! Det small högt och blixtrade så det lyste upp hela huset. Och det var precis som om den var rakt ovanför hela tiden. Ganska mäktigt!  Strömmen gick en sväng,men kom snabbt tillbaks. Så även i Happis ,vars Lillipilli sov. Garvar ännu åt hennes sms kl 01.50 "Mamma! Strömmen har gått" Gumman, du är ännu en liiiten liiten kläpp. :) *sagt med kärlek* ;)

Annars då? Har tänkt blogga ang semester resan,men har hälften av fotona i den bärbara datorn. Så då har jag skitit i det helt ist. ;)

Pratade med storsonen igår, eller vi pratade via sms. Åh vad vi saknar han! Och Vicky så klart. :) Idas standard kommentar när nåt inte går som hon vill (tex vädret) "Jag ska flytta/rymma till Robin"  *sötproppen*

Jag och karln försöker äta GI mat och motionera lite. Går ganska bra, än så länge.

Idag ska vi åka in till stan för att göra lite ärenden. Ska försöka undvika att luras av Lilli, som fått lönen, att besöka varenda affär i hela Tornedalen. Finns roligare saker än att shoppa med en kräsen 17 åring och samtidigt ha två uttråkade småkillar och en bestämd 6 åring med sig.
Iof så bordes jag åka till Luleå för att köpa lite kläder till killarna. De har vuxit ur det mesta i garderoben. Suck

jaha...bloggtorka....
Återgår till min kaffekopp och ska kolla vad det skrivits om Arboga rättegången. Är det nån annan än jag som är helt "beroende" att läsa allt om det?

Kommentarer
Postat av: eira

Jag försöker undvika att läsa om Arboga-grejen, blev så illa berörd då när det hände, så jag bestämde att jag inte skulle behöva veta allt..snyft



Här är det också skol-kläder som behöver inköpas. Oskubosku börjar ju 6-års och har vuxit på längde så alla hans byxor är capri-modell... men dom ska bort nu på Loppiset imorgon, och så nästa vecka blir det Luleå m svägerskan o ungarna. Då ska Osku få gå i affärer, vilket är de trååååååkigaste han vet!!



Ha en bra dag!!!

2008-08-08 @ 08:56:16
Postat av: Åsa

Ja, det har tydligen åskat och regnat nåt alldeles förfärligt, och jag har inte hört ett skit! Jag har sovit som en död gris:-)

2008-08-08 @ 11:25:40
URL: http://asalindgren.blogg.se/
Postat av: Åsa

JA! Du måste verkligen åka till Luleå och shoppa kläder!! Vilken dag??



Det "smååskade" här igår också, det var dock ganska långt bort.. men regnet kom på fem röda och öste ner, och försvann sedan igen.

2008-08-08 @ 13:32:38
URL: http://dagar.azala.se
Postat av: Kajsa

Det var ett riktigt otäckt åskoväder...jag låg och darrade under täcket och kände mej inte det minsta cool...

2008-08-08 @ 19:01:33
Postat av: anisa

Lycka till med GI maten;) Alltid lättare och roligare när man är två!!

2008-08-08 @ 19:49:27
URL: http://anisa.webblogg.se/
Postat av: veronica

Ja huja vad åskan smällde och hade sig, jag kunde inte sova! Jag får snipa förbi nån dag och se på fotona från semestern istället! De där med GI tycker jag som sagt verkar så invecklat;) Men lycka till:) Jag försöker ännu äta som viktväktarna. Jag och Tobbe har också börjat stoppa i oss lite nyttigare iaf matmässigt:)

Tänk vad lyxigt om man skulle få serverat de nyttiga man ska stoppa i sig och bara tänka på motionerandet, som i programmet du är vad du äter... oj de skulle vara nått för mig:) Känns ibland som att man inte ens hinner äta de man borde:/ Kika du också förbi nån dag! stranger:)

2008-08-08 @ 20:35:52
Postat av: Åsa V-Nikkala

GI är toppen, jag åt det från Januari till början på Maj och jag mådde så bra så bra aldrig hade jag den där svullen känslan i magen. Men jag åt inget mjöl alls och inte yougurt och sånt men ost och mjölk. Men min diet var nog kanske mer Atkins .. kunde äta ALLT som hade under 5 kolhydrater och det innebar ALLA goda feta såser och kött, precis det jag älskar och sen att gå ner i vikt på det TOPPEN. Jodå, jag somnade väl efter 04,00 efter att det smällde och blixtrade i våra gamla proppskåp ... inge kul alls och sen upp och jobba efter 2 timmars sömn.

2008-08-08 @ 21:23:05
Postat av: Leen

Sms:a mig om du kommer till Luleå. Jag är på stan vid 11-tiden.

2008-08-11 @ 20:55:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18317

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0