Konfirmation,skola och hjärtundersökning

På söndag konfirmerades min guddotter Mathilda. Så jag och kidsen for till kyrkan. Gaaah, vad det tog lääänge! Allvarligt jag höll på att avlida av tristess. Tänkte nästan göra som den här lillkillen.


Nåja, vi överlevde...nätt o jämnt. Efter kyrkan var och fikade hemma hos dom.

Så här fin är hon, Mathilda



På kvällen var det friseringsdags igen... Klippte och färgade Jesses hår och färgade Lillis också. Lulle vägrade...

På måndag for alla barn till skolan. Underbart! :) Innan jobbet for jag på en morgonkaffe hos Saara.
Ida slutade 12.30 och då åkte jag, Ida och Kari till Juoksengi. På Karis årliga hjärtkoll. Allt var finfint.
Nej, ingen bebis på ultrat, däremot ett hjärta. ;)


Passade på att besöka Kattilakoski krog. Mmm vad mumsig min skaldjursmacka var. :)







Vi träffade en kille som cyklat ända från Östersund! med en sån här liten Jopo cykel. Helt otroligt!


Natten till idag har både jag och Jesse sovit skitdåligt och framförallt lite. Typ 3 timmar.. *hujja* Han hade ont i magen och kunde inte sova. Lite småotäckt när det är magen som spökar, man kan inte ge smärtstillande eller nåt. Släppte inte iväg han till skolan efter max tre timmars sömn. Jag jobabde, sov en timme, hämtade Ida från skolan,handlade,lagade mat ,färgade grannes hår,drack kaffe med Biggan o Kalle och Minna o Pontus, bastade och sitter nu här. Ja ja jag har kollat på lite OS också. SkitOs! :(

Beställde tid till frissan idag, så nästa vecka ska jag dit. Kul! :)

Nu ska jag kolla mina mail och sen är det nattinatti.

Kommentarer
Postat av: Anna

Mathilda blev av med det grå i håret, träffade dom på coop och hon var lite missfärgad i håret :)

Vilka härliga mackor, det såg ju ut som ni vrit på det värsta fin krogen.

Du vet ju Fia, du blir snart 40, då smäller det med lite egen Fear factor :D hos oss kan man hitta på mycket som du gillar eller not fnissar och ler fånigt

2008-08-20 @ 08:10:36
Postat av: MorsanBaloo

Snart 40?! Bah! Jag har måååånga år kvar tills det.

trallar:jag är ung,ung,ung :)

2008-08-20 @ 08:32:36
Postat av: Kajsa

Hoppas det ordnade sej med hans mage! Har Kari fel på sitt hjärta? Jag har ännu aldrig vart till Kattilakoski annat än på toan...men det såg så smaskigt ut på era fat så det blir nog av att göra annat där åxå. Vad hade dom för öppettider?

2008-08-20 @ 08:43:08
Postat av: veronica

skratt hade vart en syn och se dig under en stol!

Hmm de såg verkligen gott ut, du får nog slita med mig med på den matkrogen nångång;)

Bra att allt såg bra ut med hjärtat!

2008-08-21 @ 21:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0