Strålande solsken

Eftersom jag är Europas lataste (och snart tjockaste?) människa bestämde jag mig för att lämna bilen hemma när jag hämtade Ida från skolan. Klädde på mig massor av kläder, var ju 11 grader kallt. Kände mig som värsta Michelin människan när jag susade ner för backen med sparken. :)
Hann inte mer än några hundra meter när jag mötte min granne, Tant I. " Oj oj är det sant?!"- ropade tanten innan jag ens hann uppfatta vem det var. "Är du ute o motionerar, det ser man inte ofta" fortsatte hon.  Jösses! Såå sällan är det väl inte eller? ;)
Anyway, stannade ute med Idodido sen när vi kom hem. Insåg att det finns faktiskt en bra sak med stor rumpa, nämligen man är bra på att göra en pulkabacke-bana. :)

Robin kom också ut en sväng för att göra ett linka där man kunde hoppa med pulkan. Ida ville mest åka åt andra hållet, mot skogen.

Jag fick iaf både motion o frisk luft. =)

Snart kommer syrran o mamma hit. Ska ha en skön kväll med hårfärgning, bastu o allmänt flumm.

Här är ett foto från idag.
Ida i backen

Kommentarer
Postat av: anisa

Trevligt med "flumkväll";) Ha en trevlig sådan!!

2008-01-25 @ 16:28:57
URL: http://anisa.webblogg.se
Postat av: Åsa

Låter mysigt med flumkväll! *s* Här blir det Let´s Dance, och sedan ska det hämtas barn från disco mitt-i-natta.

Vi hade också -11 och strålande solsken idag, men jag tog det lugnt med motionen idag, skottade ju som en tok igår.. ;)

2008-01-25 @ 19:39:47
Postat av: Lena

Inte slarva med motionen! *hötter med näven* Du hade ju kommit igång så bra tidigare. På'n igen bara! :)

2008-01-25 @ 20:29:25
Postat av: Eira

För mig blir det jobb idag, men ledigt imorgon!

Flumma på - jag och din systerdotter satt o pratade om dig igår! Men bara snälla saker!! *flin*

2008-01-26 @ 07:40:58
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Veronica

Visst är det skönt nu när de kommit lite mera snö så barnen får åka lite i pulkbacken!
Ha en trevlig helg!

2008-01-26 @ 11:01:57
Postat av: Ingela

*fniss* Vilken fräck grann-tant :-)

2008-01-27 @ 08:47:36
URL: http://www.ingelaslekstuga.se
Postat av: Gjermundellen

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2009-09-18 @ 10:39:23
URL: http://gjermundellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0