Helgen

Hm, alltid samma sak när man inte bloggat på några dagar...Har ju så dåligt minne!
På fredag gjorde vi väl inte så värst mycket. Var bara hemma och slappade. Läste bok i solstolen och fick ganska bra med färg också.

På kvällen kom syrran och Mange hit och vi åt god middag. Grillade kött, potatisgratäng, oliv/tomat/fetaost-muffins och sallad. *mums*
Till efterrätt hade Lucas bakat syltgrottor. Lovely :)


På lördag for vi till Överkalix på marknad.Passade på att lämna min dator till datakillen,som bor där.  Shit vad mycket folk och vad stor marknad. Svetten rann när vi trängdes bland massor av folk. Ungarna hittade sig t-shirtar, kepor och godis.
Tjejerna köpte varsin Svamp Bob tröja. Idas är som en klänning ef det inte fanns i hennes storlek. :)



Kajsa, tänkte genast på din gosse som älskar Svamp Bob. :)

Kari köpte en ny börs. Och jag jag köpte nån sorts ställning eller eg är det en pinne att hänga disktrasan på. Hade tänkt köpa ringar men de hade bara ett enda stånd med ringar och de var i silver... Konstigt, det brukar väl alltid vara flera som säljer smycken?

Ett foto taget nånstans på väg till eller från Överkalix.


Måste nog vara när vi åkte från marknaden för på vägen dit var det helt svarta moln och såg ut att vara ett ruskigt oväder. Tack o lov var det inte det.
Hem och sen käkade vi middag med Sofia o Anders. Kolla vilken fräsch sallad Anders gjorde.


Älskar Halloumiosten!

Kari och Ida tog en tur med fyrhjulingen. Skrattade åt Ida som passade på att dansa lite balett medans Kari fixade med den. :)


På söndag kom svärmor och vi fixade håret o sminkade lite, jagade ungarna så de klädde sig och sen drog vi iväg till Bondersbyn på lilla Elsas dop. Eftersom tiden på nåt konstigt sätt drog iväg fick vi riktigt bråttom. *Wrrroooaam* lät det när Fia-bil-dåre gasade på och visst hann vi! ;)

Här ett foto på charmtrollet när hon sitter i storasysters knä och skrattar så gott.


Trevligt sällskap och supergod fika. På hemvägen körde jag bara lugnt och lagligt. :)
Kari o Lucas åkte till Ö-kalix för att hämta min dator,men den var tyvärr inte klar. *gråååter efter min burk*

Senare på kvällen kom Soffi o Anders förbi och tog med barnen på ett kvällsdopp i Sammakko. Jag for till syrran o Manges stuga o snackade skit. Mange beemade över Curly Sue låten till min mobil så nu har jag bytt den till min ringsignal. :) Kommer att låta det ringa lääänge för jag älskar den låten. :)

Körde Lilli till stan, hon har en vecka av jobb ännu. Passade på att dricka kaffe o äta goda rulltårtor hos Mozzi också. :)

Imorse var det ju inte så kul väder... Men det är bra iof, måste ju hinna jobba lite också. Ida var tålmodigt på kontoret tills jag var klar. Sen kom hennes kompis Ellen och hälsade på. De har lekt i timmar. Skönt, en nöjd tös alltså. Lucas och Ida tog ett fotbad nyss. Hann inte fota Lulle men här är ett foto på en mysande Ida.


Kommentarer
Postat av: Jennyfi

Fotbadet såg väldigt skönt ut :)

Hade det varit möjligt att beema mina fluffmuffins till dig så hade jag gjort det helt klart. Kanske att man tar med några om jag kommer förbi nån gång. Men hur var det med era allergier? kram

2008-07-21 @ 22:34:13
URL: http://jennyfi.blogspot.com
Postat av: verco

Har samma problem som dig.. har också svårt och minnas:/

Hmm salladen såg verkligen god och proffsig ut! (Vänta nu,var Anders utbildad till kock?)

Fotbadet såg riktigt skönt ut.. måste också ta mig tid och blötlägga mina nåndag!

Villken söt liten glad bebis:)

2008-07-22 @ 09:59:29
Postat av: MorsanBaloo

Jenny: Har svarat dig på din blogg.



Grannen: Jepp, han är utbildad kock. Sotande kock garv

2008-07-22 @ 11:56:14
Postat av: syrran

Änn en gång super duper tack för grill kvällen :) Och dina mat muffins var sååå goda , har aldrig smakat bättre. Måste få receptet( glömde den ju )Hmmm tänk vilka dolda talanger du har...Fias matmuffins-Leila släng dig i väggen hi hi hi



Elsa är ju sååå söt...åhh snart får vi ju oxå bebbis..när ska vi och bebbihandla du och jag????



Vi på Lördag..party party....

2008-07-22 @ 12:15:49
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: verco

skratt okej!

De var de ja hade i bakhuvet.

2008-07-22 @ 14:41:30
Postat av: Kajsa

Vilka fina tröjor dina fina barn har på sej! Det tar så i mitt mammahjärta att se hur väl mottagen Svampis är!

2008-07-25 @ 18:51:37
Postat av: Pellevilja

Keep up these useful pieces.

2009-11-26 @ 09:43:44
URL: http://pellevilja.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0