Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter en rolig tripp till Pite.
Vi kom fram vid 12 tiden på förmiddan. Lagom till lunch. Käkade på grillen som finns där vid badet.
Checkade in och for och badade. Bidde inga badbilder men roligt hade vi. T.o.m jag vågade mig på att åka en vattenrutchkana. Ida fegare ur.

Efter att vi gjort oss i ordning (vissa hade synpunkter på min o Lillis tid att fixa håret) gick vi över till Skeppet. Där spelade vi äventyrsgolf. Snabbt gick mitt spel ut på att få bättre resultat än Kari. ;) Det var riktigt kul att spela.


Här ett foto på Lilli som tjuvräknar sina poäng.... "ååå".... Ni kan ränka ut att hon hamnade längst ner på listan. ;)


Och ett par gånger hamnade bollen inte alls där den skulle utan här


eller här


Så här glad blev jag när jag redan på första banan klarade att få bollen i hålet på andra slaget. :)
"YES!!!"


Men måste erkänna att jag rent reflexmässigt dängde klubban i backen flera gånger, när det gick dåligt.... Skyller på finsk sisu. ;)

Efter att vi räknat ihop poängen och grattat Jesse för vinsten förflyttade vi oss till Nimbys värld.
Psst, jag och Kari kom på delad andra plats. :) Bra för husfriden.

Nimbys världs ingång




Efter en tag blev vi alla så hungriga så vi gick tillbaks till hotellet. Beställde mat och fick vänta i en eeeevighet. När förrätten väl kom så glömde jag att fotografera den för jag var så hungrig. ;)

Så här smarrig var varmrätten iaf. Fläskytterfilé med nån sås som jag inte minns namnet på.


Ida åt plättar med sylt och grädde, Kari åt Hildings oxfilé nånting och vi andra åt den här fläskfilé saken. Gott!
Till efterrätt åt vi marängtårta med chokladmousse, förutom Kari som åt nåt som var så surt att jag  ryser nu också bara jag tänker på det.

Sura-hallon-grejen


Och mumselimums tårtan


Vi nästan rullade ut från restaurangen, mätta som bara den. Somnade nästan genast uppe på rummet.
Jag, Kari o Ida sov i ett rum och Lilli och killarna i det andra.

Vaknade tidigt och gick ner o käkade frukost. *ler stort* Vilket resulterade i att jag var nästan lika mätt som kvällen innan.... Trodde magen skulle spricka. Är ju van att äta en macka och en kopp kaffe. Nu blev det lite av varje.
Nåja, vi tog oss till badet igen. Och denna gång åkte även Ida i rutchkanan. Flera gånger dessutom. :)

Efter allt badande, packande och utcheckande åkte vi hemåt. Stannade i Persön och åt. *garvar* Verkar som vi inte gjort annat än käkat.
Tror det blir en tidig kväll ikväll. Är fortfarande mätt och ganska mör i kroppen. Imorgon ska jag på ärenden i stan, bl. a med Ida till tandis. Sen på kvällen ska jag ut och nattvandra.

Baj Baj

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad mysigt och kul ni har haft!! :)

2008-10-30 @ 19:28:59
URL: http://annkicka.webblogg.se/
Postat av: veronica

Oj vad mysigt ni haft det.. och ätit gott! vattnas i munnen på mig hihi.

Blir ännu mera sugen och åka dit:D

Kikar in nästa vecka nån dag;)

Trevlig helg!!

2008-10-31 @ 08:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0