Maraton i bakning

Japp, det har vi haft i helg. :) Syrran kom till ön redan på fredag, men vi bakade först på lördag. Började lördagen med en promenad och sen bakade vi en massa gottigotta. Bl.a vaniljbullar med vitchoklad, chokladkakor, kanelkakor, hallongrottor, pepparkakor, saffransbullar och en annan kaka som jag glömt namnet på men som var himmelskt god. Även den med både vit och mörkchoklad, mums. :)
På kvällen färgade vi hår, bastade och stupade i säng. Fy fan vad trött jag var! Tror klockan var 22.30 när jag inte orkade hålla ögonen öppna längre. ;)

Söndagen började också med en promenad i en väldigt halkig skog. Gick inte att gå på stigen ens, utan vi var tvugna att gå mitt i skogen bland mossa,stubbar o jox. Säkert bra träning men fort gick det inte. Sen hittade vi några mystiska spår som vi följde nån kilometer. 'asgarv'
Bakade en sista kaka, denna gång en glutenfri. Supergod!

Slänger in lite foton från bakandet.

Robin och Ida gör pepparkakor


Peppearkaksgubbarna Mange och Lulle. Visst är Manges förkläde fint? ;)


Jesse, Moster och Ida


Syrran tar en vitamindrink så vi orkar fortsätta baka. Så här suddig blev hon, ni förstår att vi behövde energi. ;) Roooosa huivi, rosa tröja och rooosa dryck.


Annika hade fått gröna specceägg från hennes vän. Kanske därför den där kakan var så otroligt god? :)



Ida bakar golden hundar... jag tyckte det var lite scary att äta vovvar men goda var det iaf. :)


Resultatet av allt bakande, eller nästan allt är med på den här bilden.


Kakor...mums


Slänger in ett foto på den goda salladen Kari gjorde till maten.


Så där, en uppdatering trots bloggtorka. :)

Nu ska jag föra Ida till barnteatern och passa på att undersöka vägarna. I morse var det så halt att en prommis hade varit förenat med livsfara. Hoppas de sandat nu.

Kommentarer
Postat av: mozzi

och när får man smaka på så god fika då? Tur det inte var halt på e4 an idag då jag promenerade hem på em från jobbet =)

2009-12-07 @ 17:12:46
Postat av: grannen

Me like:) Vad ni varit duktiga.. ser ju ut som ett konditori fullt med mästerverk;)

2009-12-07 @ 19:17:47
Postat av: systeryster

Åhh vad härliga bilder:)Golden retriever pepparkakorna är då BÄST :)



Gottgottigottgott var det ju men fyyy vad jag är trött ännu hi hi kanske det var dom långa prommisarna ute i vilse markerna :)



Saknar er all redan..kraamz

ps. vi ses imorgon hos Noah...

2009-12-08 @ 11:10:52
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com
Postat av: Sussi

mmm... ser såå gott ut...kan faktiskt känna doften av dom där underbara bakverken sniff,sniff

2009-12-11 @ 00:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0