Skidåkning

Imorse var jag till uteförrådet och sökte fram mina skidor. Och efter lite sökande hittade jag även pjäxorna. Hade för bråttom först och missade dom. ;)
Så efter att jag fört Ida till skolan for jag på en liten tur i skogen. Härligt! Äntligen kan man börja åka skidor! Är lika lycklig som ett barn på julafton tror jag. :D

Måste nog köpa mig ett par nya skidor. Har så dåligt glid på mina.... Iof så är det ju bra, måste jobba mera men nja, tror iaf att jag skulle behöva ett par glidigare. :)
Mina är vallningsfria, kanske det som är problemet?

Minns när jag och Kari var på "helvetes-turen" och hur han bara gled o gled när en annan var tvungen att staka t.o.m i nerförsbackarna. *håhåå vad det var nära att han miste livet den dagen*

Verkar som vi fått ett husdjur. Det skuttar (man kanske inte kan kalla det skuttar?) en liten pippifågel här på gården. Höll nästan på att köra över den i morse. Om den är tam, skadad eller bara allmänt blåst vet jag inte men rädd är den iaf inte.
Var tvungen att skicka ett mess till sotarna så de inte kör över den stackaren när de kommer. :)

Ikväll blir det stan en sväng för lilldamen har dans och jag tänkte hinna sola solarium.

Nu ska jag fortsätta jobba.
*baj baj*

Kommentarer
Postat av: syrran

Du kommer ju vara smal som en vandrande pinne till sommaren om du fortsätter med din gamla "slöa" skidorler



Gud vad jag skratta till ditt nya husdjur...är du helt säker att det är en fågel...kan ju vara en ekorre oxå , ialf om man tänker på att du inte gått mulle skolan..hi hi



Kramz

2009-02-19 @ 13:14:20
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: MorsanBaloo

Ekorrar har ju svans!!! :)

2009-02-19 @ 14:47:39
Postat av: Sofia

Staka i nerförsbackar... skrattar Det är inte lätt när det är svårt!

Jag har också tänkt fara ut på skidtur nån dag när vädret tillåter.

Men eftersom jag inte har stått på ett par längdåknings-skidor på dryga 10 år lär det ju bli en plågsam första tur...

2009-02-20 @ 09:46:07
URL: http://malarstigen4.webblogg.se/
Postat av: Anna

Utmanad, hehe, men den e enkel :)

2009-02-21 @ 11:15:30
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Tack för i går! har nu förklarat för ena sonen vad det innebär...han är ändå liiite skeptisk!

2009-02-22 @ 20:25:27
Postat av: Sussi på Sotarvägen

Jo jag hoppas hon inte blir mer sjuk nu när hon äntligen kommit tillbaka på dagis...ber till gud att hon hinner vara denna vecka iallafall. Det är ju astman som gör att hon spyr hela tiden, hon får inte luft och kroppen reagerar med att spy...



Tack så mycket...jo jag vart nöjd med klockan, fast märkte igår att uret hänger inte med, måste ringa och klaga på det.



Jassa vad konstigt, jag verkar ha en skum blogg skratt



Syr ju på beställningar också, har nu 3 beställningar som jag ska sy, snart färdig med första, älskar att sy.



Vad skönt att sola solarium, jag brukar också vara mycket förr, nu har jag perioder...

2009-02-23 @ 11:59:44
URL: http://sossiq.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej hej du har en ogod utmaning inne på min blog.

2009-02-24 @ 20:04:33
URL: http://miloa.wordprress.com
Postat av: Minna

Är du fortfarande och åker skidor? du har ju inte uppdaterat.

2009-02-27 @ 14:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0