Tisdag med tillägg

Sitter i köket och testar min nya leksak, en miniliten laptop. EEpc heter den kanske. Funderar på att sätta på mig glasögonen så man ser bättre. ;)
Om ett tag far jag och Kari till Luleå på ärenden. Lilli och Ida stannar hemma och har stora planer på att baka. *jammi*

Oj, nu kom Kari och säger att vi måste fara. Tidigare än planerat. Nå, jag får fortsätta blogga senare.
Baj baj



Fortsatt blogga kl 17.30
Vi har alltså varit till Sunderbyn och Storheden. Förökte bl.a hitta ett Nintendo Wii men utan resultat... finns det inga såna spel kvar?!? Gjorde ett tappert försök att handla billig mat på Willys men det gick inte heller så bra. Ingen bra idé att handla utan handlingslista....
Här hemma hade tjejerna gjort plättar. :) Och ätit upp allt..... Nå,jag ska inte klaga. Vi åt lunch på Max, korv med bröd till middag och semla till efterrätt. *rap* :)

Lekte taxi igår...
Hämtade Ida kl 14, körde Lucas till kalas kl 15, körde Jesse till samma kalas kl 16 (efter att han kommit med buss från skolan o varit hemma o käkat lite), Idas teater började kl 17, hämtade killarna samtidigt. Tack o lov slapp jag hämta lilldamen när teatern var slut kl 18.30....

Småkillarna var ju på kalas igår. Skulle hämta dom klockan fem, Jesse ringde just när jag var på väg. "Det är en död man här", sa han. Jo säääkert, tänkte jag men tyckte ändå han lät lite stressad. Och visst var det så, tyvärr. Pojkarna hade gått förbi en bil som stod still med motorn igång och Jesse tyckte chauffören såg lite konstig ut, så han gick förbi en gång till.  Innan jag hann fram hade det kommit andra vuxna dit och de hade ringt ambulansen osv. Verkar som han drabbats av sjukdom. Killarna har tagit händelsen bra, vi har pratat om det hemma och de hade även pratat om det i skolan.

Angående min mini pc *ler* Söt som bara den men får se om den är praktisk. Ska iaf pimpa till den lite, ska beställa härifrån nåt snajsigt att klistra på den. Fast om jag ska vara riktigt ärlig så är det Kari som får göra sånt pillarbete. Hatar allt sånt, som förr när ungarnas böcker alltid skulle plastas in. *gaaah!*

Nu  ska jag se om det är nåt bra på tv. Känner för att mänka på soffan. :)

Kommentarer
Postat av: systeryster

Ja du har verkligen en taxi verksamhet där på ön :)Men hujja så hemskt med farbrorn, tänder ett ljus för han.

Stackars Jesse..lille plutten.Läste precis min gamla stug dagbok om den gången han spottade du vet var hi hi Tiden går fort nu är ju även han tonåring...

Kika in vad jag virkat till Ida .

Ha en mysig kaffe kväll hos Carro/Kram anka

2009-01-21 @ 21:25:13
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tobias kom också hem igår och berätta om den döda killen, han var ju också med i gänget som hittade honom!

Tobias har inte pratat om de så mkt.

Kanske kommer senare??

2009-01-21 @ 21:48:37
Postat av: MorsanBaloo

Hm, det är ju onsdag idag och inte tisdag. flummig

2009-01-21 @ 23:08:19
Postat av: veronica

såg en sån mini laptop på giganten... gud så gulliga! :)

Fanns en i rosa vit också, tänkte direkt på Johanna, konstigt.. hihi.

2009-01-22 @ 19:33:37
Postat av: Sofia

Varför finns det inga wii? Mitt är köpt på maxi i stan, i somras iofs...

2009-01-22 @ 19:38:56
URL: http://malarstigen4.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Hej.

Supertack för tipset ang pimpning av laptop ... nu ska här mätas, dom ser ju så tråkiga ut .. säkert inte din mini söta sak men dom här stora vanliga så nu ska här pimpas ;.)

2009-01-22 @ 20:01:16
Postat av: Kajsa

Hur mini är den? Du måste ju visa oss hur den ser ut! Vi köpte Wii på Giganten...prova Ginza!

2009-01-23 @ 19:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0