Studentfirandet närmar sig

Började dagen med att städa och möblera vardagsrummet. For fram som galning så jag skulle hinna innan jag skulle föra Ida till skolan. Sen var det jobb i några timmar. Åkte till stan för att köpa blommor och lite annat som behövs till studentfirandet. Tack gud för att syrran var med! Vet ni vilken djungel det är att handla blommor? Nåja, jag köpte röda och vita som vi har planterat ikväll. (Ingen idé att fråga vad det är för sorts blommor, minns inte vad de heter.)
Fotobevis




Kutade lite med gräsklipparen också. Plus att Lulle hjälpte mig med klippandet. :)

Här är ett foto på vårt planterings-kit, var mycket roliga att plantera blommor än jag hade trott. ;)


Efter att gården såg respektabel ut tog jag o syrran varsitt glas rödvin och kameran och knatade ner till stranden. Oj vilka planer vi har för båthuset. Behöver bara hitta en snickare,målare eller allt i allo som inser hur fint det kommer bli med lite jobb. ;)
Lekte sjöjungfru eller nåt, bautastenen ( och bautafia) blev fotograferad många gånger. Tyvärr så ser man ju oftast ut som ett pucko på bilderna men det här fotot kan jag bjuda på.


Nu väntar nog en dusch och sängen.
Tack min bästaste syrra för all hjälp. *puss*

Kommentarer
Postat av: Anna

skrattar, du är som jag när det gäller blommor. Jag har heller ingen aning om vad de heter eller hur de ser ut när de växer. Så det kan bli lite tokigt när jag planterar :) Frågar någon mig vad jag har för blommor blir det... öh... nån vit ett par röda och så lite gult!

Tror jag kommer och planterar med dig istället. För det första har du en Annika och sen har du ett planteringskitt! Ett sånt har inte jag :)

2009-06-02 @ 23:58:06
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: grannen

Oki dags och möblera om i v.rummet igen;o)

Fin sjöjungfru.."du blir ALLTID bra på bild" så det så!:)

Verkar så mkt roligare med trägårdsarbete om man har sin syster till hjälp.

Kanske jag också skulle låna min Annika till hjälp, planteringskitet har man också.. fniss.

2009-06-05 @ 08:21:41
Postat av: grannen igen

Förresten vad fint de vart med blommerna,kommer inte heller ihåg vad de kallas.

Jag har inte ens hunnit med och köpa nånting ännu:/

2009-06-05 @ 08:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0