Vilken värme!

Gud så skönt med lite värme! *ler* Har pressat varenda lediga minut. Tack och lov barnvaktade jag lille Noah en timma idag, så man fick vara inomhus lite. :) Sötproppen åt, babblade, lekte med babygymet och bajsade när han var utan blöja. ;) Inte allt samtidigt då... *s*

Pappa och Mare kom igår morse. Jag och Mare for till shoppingcentret På Gränsen och jag hittade en hel del kläder till mig. Brukar mest köpa till ungarna men nu fick de inget. ;)

Det hände en småotäck sak där, eller om man vill se det som småkomisk...nä,det var inte komiskt. En kvinna gick rakt in i en föntervägg *pang* fönstret höll men hon började blöda rätt mycket. Det rann blod från ögonbrynet och jag tror hon skadade tanden också. Efter lite förvirrat trampade (av henne) "haffade" jag henne och sa att hon skulle sätta sig så jag får hämta plåster och papper till henne. Hon ville inte, utan sa att hon skulle gå på toan och tvätta av sig. Hann ge henne ett gäng med servetter iaf. Hon höll handen på ögonbrynet men det bara rann blod, blev nästan en pöl där hon stod. Hujja! Mesig som man är var jag senare tvungen att kolla att hon inte tuppat av på toan, det hade hon inte. Såg henne gå ut från byggnaden, oblodig och med ett stort plåster på ögonbrynet.

Imorgon ska vi fara till Sammakko och sola och bada. Sen på kvällen far vi till Torneå och lyssnar på Rajattomat. En bekant är med i den gruppen så det ska bli kul att fara och lyssna.
På fredag är det blues på Folkets Hus i stan. Så dit ska jag och skaka de lurviga. Som inte är lurviga för jag rakade dom igår. ;) Tummar hålles för att jag inte ska må alltför dåligt dagen efter för Seskarö IF har Elofmiddag då.
Fullt upp alltså. :)

Kul att se att jag fått så många kommentarer på förra inlägget. Det är verkligen skitjobbigt att bråka med folk som inte fattar... Det har gått så långt att folk t.o.m river ner lappen där det står att "Djur får ej vistas inomhus" och så tar de in hunden för "så har de alltid gjort". Inte för att jag tror att hundägare i allmänhet är såå korkade, måste ju vara få som är funtade så. Men just det här "min hund är snäll, alltså kan den vara i långt koppel och lukta på allt o alla"
 Ida är ju lika allergisk mot snälla hundar.

Nåja, ids inte älta det mer idag.



Kommentarer
Postat av: kajsa

Jag fattar vad du talar om...har haft det förjävligt med ett av mina barn...med allergin alltså!

2009-06-24 @ 22:11:51
Postat av: grannen;)

Imorgon kväll ta två bakisbrus Så kanske du slipper må dåligt;)

Ha en bra dag i solen,

Och ha de så kul imorgonkväll!:)

2009-06-25 @ 09:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0