Hemma igen

Borta bra, hemma bäst...så är det. :)
Men vi hade en rolig resa. Jag och Syrran åkte ju till farsan till Helsingfors på fredag. Fnissade och hann träffa brorsan Samuli innan vi tre åkte för att se Mares föreställning. Som f ö var bra men ganska tung.
Innan vi åkte "tvingade" Samuli oss att smaka på nåt nyttigt jox. Hette Barley Grass, tror jag. Smakade gräs,hö och spenat. :)



Efter teatern var det god middag hemma som pappa förberett. *mums*
La mig ganska tidigt, först av alla iaf.
Vilket betyder att ajg vaknade också först. Pappa och Mares kaffebryggare är så spejsad så jag kunde inte ens koka kaffe! Fick fint vänta tills pappa vakande.
Sen bar det iväg till stan, på Pablo Picassos utställning. Intressant! Kunde konstatera att Pablogubben var nog ganska bröst fixerad iaf.

Annika, Mare och Pappa


Ett par timmar senare gick vi på en nepalesisk restaurang och åt. Jättegott!

Annika och en fin gammal byggnad, fd brandstation.


Jag på Esplanaden.


Jag, dricker en nepalesisk öl. Även den jättegod.




Proppmätta gick vi vidare till nästa ställe där nån Alvar Gullichen hade sin utställning. Och sen hem igen. Samuli hade fixat både teaterbiljetter och inträde till Mambas spelning, men vi orkade helt enkelt inte fara nånstans. Satt och surrade med farsan, Mare, Sara och henens kille. Sen var det tack o gonatt igen. Och ja, hör o häpna, jag la mig tidigast igen. ;)
Vaknade före tuppen, men denna gång fick jag morgonkaffe för farsan hade laddat bryggare klart. :) Efter kaffe, dusch,facebookande var jag less...nu måste de andra också vakna. Drog på lite Takida och mutade upp dom med frukost. :)
På tal om facebook, vi tvingade farsan också göra en. Men så det krånglade! Måste kolla på det imorgon, helgalet var det iaf.

Pappa och Anka facebookar. ;)


Mare tyckte vi var liiiite tråkiga när alla tre satt med näsorna i laptopen. ;)

På söndag åkte vi till Jumbo, nåt shoppingcenter, och handlade lite, fikade och kände lugnet. Vi hade sällskap av Sami, trevligt. Han tyckte inte vi var så jobbiga att shoppa med heller. hahaha Hittade bara några julklappar och en disktrasa. :D

Sen var det dags att packa o säga hejdå till alla. Vi var hemma i Seskis vid halv tio på kvällen. Jag sov som en liten gris i min egen sköna säng. :) Vi har nämligen delat på en 120 cm smal säng. *hihi* Men finns det hjärterum finns det stjärterum. Eller hur Anka? <3

Just ja, på alla busskurer fanns nån reklam där Samuli var med på. Här bjuder jag ett bloss till honom medans mamma Mare hötter fingret åt mig. ;)

Kommentarer
Postat av: syrran

Härlig resa var det och saknade dig liiite första natten hemma hi hi

Jag kanske inte bloggar själv utan länkar hit istället :)

Kraamz vi ses till helgen.

2009-12-01 @ 07:04:04
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Vilken härlig resa! Maten såg verkligen god ut! Men vad var det för gräsdryck du drack? Var det nåt hälsosamt eller? Varför är din bror på en reklamskylt?

Det ser ut som om det är nån gitarr på bilden...jag är nog jättetrög men...

2009-12-01 @ 10:14:41
Postat av: Toy-Pia

Härlig resa ni verkar ha haft ha det gott systrarna mina, kram

2009-12-01 @ 10:22:27
Postat av: MorsanBaloo

Kajsa: Barley Gras tror jag den hette. Ska vara nyttigt till allt möjligt. :)

Samuli är skådis/sångare så då gör han lite reklamgrejer ibland. Därför hans nuna var på varenda busskur. :)

2009-12-01 @ 22:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0