Lucas 13 år

Idag fyller min Lulle 13 år. Grattis på födelsedagen älskade unge. :)

En förlossningsberättelse på gång. *ler* För 13 år sen när jag kände att det nog var värkar på gång, ringde vi till Syrran som kom och skulle vara med de andra barnen. Klockan var väl ca 21.00

Annika kom och vi tänkte just klä på oss ytterkläderna när jag hörde (?!) nåt ljud, fort som fan ställde jag mig upp (satt på Karis älskade datastol, av skinn) Plopp sa det och sen gick vattnet! Blött,blött,blött...
Gick in på toa, bytte kläder och trodde att en binda skulle hjälpa. Sure babe... Hur mycket vatten som helst. ;)

Insåg att vi inte skulle fara med egen bil utan ringde ambulans. Fortfarande bara lite värkar, inget som nån annan såg på mig eller så. Ambulansen kom, vi klev in i den och syrran skurade trapphuset, för det var blött. :)

På den tiden bodde vi på Repslagaregatan och vi åkte tvärs över gatan till akuten, där vi skulle hämta upp barnmorskan. En sista koll sen vidare till Kalix BB, trodde vi.
Då började värkarna på riktigt, ont gjorde det!
Barnmorskan kände och sa att vi hinner till Kalix, gick iväg för att ringa och säga att vi var på intågande. Jag sa åt ambulanskillen att vi far ingenstans, barnet kommer NU. Barnmorskan hajade inget när hon kom tillbaks, "jag har ju ringt och sagt att vi kommer" Nåja, hon hämtade sig fort och hann ta emot bebin.
Hann suga i mig lite lustgas och sen föddes Lulle. Eller Elvis, som han kallades när han ännu bodde i magen. :)

Klockan var prick 22.00 och vi hade åkt hemifrån 10-15 minuter tidigare.
Syrran trodde Kari ljög när han ringde och berättade att Elvis var född. *hahaha* Var tvungen att sätta telefonen brevid bebisen så hon hörde han gråta, för hon var helt säker på att han ljög.
Så den förlossningen var snabb och lätt. :)

Kommentarer
Postat av: iZac

<i>Så den förlossningen var snabb och lätt.</i>

Nu skulle man kunna vitsa till det om stunden nio månader före...

Men så skojiga ska vi inte vara... ;)



Förståndig pojk som är född i November dock, Grattis! :)

2009-11-13 @ 06:38:04
URL: http://blog.seskaro.nu
Postat av: Veronica

Vilken härlig förlossningsberättelse! Jag Älskar å få höra dem:)

Tänk de var 13 år sedan..känns väll som igår;)



Stort Grattis(än en gång)Från Grannhuset!:)



2009-11-13 @ 10:52:06
Postat av: Kajsa

Men herregud så snabbt! Har det gått lika snabbt med dina andra? Vilken härlig berättelse! STORT grattis till din fina tonåring! Tänk att vi har lika gamla barn...men dom går i olika skolor!

2009-11-13 @ 18:59:43
Postat av: MorsanBaloo

Izac: Nå nå, inte vara sån. ;) Är det nån viss annan också som fyller år i dagarna? :)



Veronica: Jag är också en sucker för förlossningsberättelser. :)



Kajsa: Ja, inte lika snabba, men snabba. Grejen är väl den att jag inte har värkar som vanligt folk, utan kan lugnt sova mig igenom halva värkarbetet. Bara sista timmen som är otrevlig o ond.

2009-11-13 @ 19:24:30
Postat av: S

Den har jag hört många gånger förut :) De känns som igår....Vi som hade date på BB, minns du? Synd bara att våra barn inte riktigt var med på den överenskommelsen....

Barnen dom växer, själv blir man inte ett dugg äldre än 25 ;)

2009-11-14 @ 00:10:19
Postat av: Ingela

Det är så roligt att höra (läsa) förlossningsberättelser :-) Grattis i efterskott till Lulle!

2009-11-17 @ 15:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0