Gnäll o gnöl

Gnäll nr ett: varför kan ni som läser inte lämna en kommentar?  Måste avsluta alla blogginlägg med massa frågor kanske? Hm, ja, så gör jag! ;)

Mera gnäll...fick hemskickat mina journaler idag...blev ännu argare. Jävla puckon är vad dom är!
Pucko nr ett är givetvis läkaren som gjorde hål i urinröret. Skriver ner det i journalen men behagar inte att upplysa patienten (mig) om det. Inte berättade hon heller att hon redan då satt några stygn i den. Nåt som absolut inte skulle göras egentligen. Hade ju varit bra att veta, att saker o ting gick fel o att jag ska vara extra uppmärksam. Eller att jag ska komma in om jag får problem. Eller att du kommer att vara sjukare än väntat. osv osv
Pucko nr två är (överläkaren!!) Bertil som jag pratade med tre gånger, dagen efter första ingreppet. Om idioten hade behagat att läsa åtminstonne de tre fyra sista raderna i op-berättelsen hade han ju hajat vad felet var! Även fast jag förklarade problemet o gav en diagnos så fattade han inte. Nonchalant jävel. (Ja ja pappa, jag vet, jag svär för mycket.)

Hörde att folk som haft kateter så länge som jag hade, måste träna sin blåsa innan de bara tar bort den. Att blåsan är som magsäcken: krymper när den inte fylls. Alltså är min mini-miniliten. Inte har någon på Sunderbyn sagt det åt mig. Kutar på dass oftare än tidigare men får väl försöka töja ut den. Nu blev det (för) mycket piss-snack. ;)
Håhå ja jaa, måste nog börja med yoga eller nåt. Så jag blir lugn o go verum hälsofil. ;)

Mera gnäll då. På Youtube.com finns en video från midsommar. Filmat av nån full mupp... Ungdomarna visar verkligen hur blåsta dom blir av alkohol. Tur man inte är polis...jag hade nämligen fått sparken efter den natten.  *funderar på amerikanska stötpistoler, batonger o allmänt onda saker*
Midsommar i Haparanda heter den. Se o hoppas att era söner inte är med...

Andra fulla midsommar-puckon var ju dom som körde nästan över 4-5 barn med sin båt. :( Det kan man läsa om bl.a på nsd.se

Fotbolls VM...gillar ju att se på sport men jag måste ju bara få säga att fotbollskillar verkar vara i det mesigaste laget! Jeeesus vad dom gnäller o lipar över ingenting! Tycker att man bordes införa obligatorisk hockeyträning till dom. Då kan vi snacka om tacklingar. ;)

Så där, tror jag gnällt färdigt nu. :)
Så var det frågorna då...
Sommarplaner?
Tips på barnvänligt hotell, gärna med coola vatten-rutchkanor i tex Turkiet?

Kommentarer
Postat av: Annika

Ojsan! Låter inge vidare. Sjukvården idag, i ett nötskal!!



2010-06-29 @ 08:38:31
URL: http://aniza.seskaro.se
Postat av: Annika, igen

Typiskt att klippet var borttaget. Hade ju velat se;)

2010-06-29 @ 08:41:23
URL: http://aniza.seskaro.se
Postat av: Irina

kikar in

2010-06-29 @ 12:18:52
Postat av: Ingela

Men stackare, så jobbigt det låter! Vad många misstag som begåtts :-( Hoppas du får krya på dig snabbt nu!



2010-06-29 @ 16:04:29
Postat av: Mintsi

Jadu, det finns puckon överallt!Jo midsommarfilmen på ytube, hörde talas om den.Har sett den, o jadu jag hade också fått sparken om jag varit polis.

2010-06-30 @ 09:35:51
Postat av: Sofia

Ibland känns det som att varenda fjortis käkar dumpiller! Aniza: sök på midsommar i haparanda så kommer den fram, finns flera stycken som har lagt ut samma snutt...

2010-06-30 @ 22:16:21
URL: http://malarstigen4.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Och personalen i Sunderbyn verkar också ha ätit dumpiller!

2010-06-30 @ 22:17:17
URL: http://malarstigen4.webblogg.se/
Postat av: eira

Ja, polisen borde inte ha stått och lyssnat på killarnas tjafs och killarna gjorde inget som dom kunde vara stolta över heller...ryser

2010-07-01 @ 21:20:24
Postat av: Eva

Fia-gumman, jag har liknande historier att berätta om vården, som har skett under åren. Ibland är det så tokigt att folk nästan tittar undrande på en när man berättar. Jag tror man skulle kunna få ihop en hel bok. Kram Eva

2010-07-04 @ 12:35:49
Postat av: Sussi

nå nu äntligen kikar jag oxå in här. Kilppet på puckoungarna finns kvar på youtube...o säger som du Fia...jag tänkte direkt p batong o stötgrejen så det är väl tur så att man inte kan söka till PHS ;) kram vännen

2010-07-06 @ 00:10:51
Postat av: Toy-Pia

pusuja fiolino....ska skicka dumma trolltyg till sunderby sjukhus...grrr...ledsen vi inte hann ses men så blir det ibland....vi sågs i våras ialla fall....

2010-07-15 @ 19:18:37
Postat av: kajsa

Min svägerska fick gå med påse hela sommaren(4mån) sen fick hon en ny op. Stor miss på S.byn liknande ditt fall! Jävla puckon vill jag säga om både läkarna och fyllskallarna...MIN son bvar INTE med! tack och lov!

2010-07-17 @ 00:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0